امنیت

درسال جدید پیشرو هیچ دهقانی نمیتواند خشخاش زرع کند

پلخمری باختر 9 قوس
در سال جدید پیشرو تمام  مزارع خشخاش  درسطح ولایت بغلان کاملا تخریب ودهقانی که مبادرت به زرع خشخاش می ورزند به نهاد های عدلی وقضایی معرفی خواهند شد.
درسالجاری بغلان با داشتن پیش از ششصد هکتار مزارع خشخاش درسطح ولایات شمال وشمالشرق دارای بیشترین مزارع خشخاش بود که این رقم در مقایسه  با سال گذشته بازگو کننده افزایش قابل ملاحظه خشخاش دراین ولایت می باشد .
این مطلب را فضل الحق اندرابی رئیس مبارزه با مواد مخدر بغلان طی مصاحبه به خبرنگار محلی آژانس باختر بیان داشته افزود این مزارع خشخاش درولسوالی های پل حصار ، ده صلاح ، بنو ، بورکه وجلگه بوده که نسبت فعالیت چشمگیر افراد مسلح غیر مسوول ویاهم  افراد مسلح مخالف دولت زراعان و درولسوالی های یاد شده اقدام  به زرع خشخاش نموده بودند .
وی اضافه کرد درسال جدید پیشرو تصمیم بر آن است ت ا تمامی مزارع خشخاش تخریب و زارعان آن گرفتار وبه نهاد های عدلی و قضایی معرفی وهیچ نوع مراعاتی در برابر متخلفان انجام نخواهند داد.
رئیس مبارزه با مواد  مخدر ولایت بغلان ضمن تاکید بر جاگزین ساختن بدیل خشخاش در نزد دهاقین از توزیع قریب الوقوع افزار کاری زرع زعفران ، توزیع تخم ، هنگ  وایجاد مراکز بسته بندی  میوه ها در ولسوالی های که قبلا در آن خشخاش زرع می شد سخن  به میان آورده تصریح نموده که منبعد با عاملان زرع خشخاش بر خورد قانونی صورت خواهد گرفت .
وی علاوه کرد که طی سالروان به مصرف شصت و پنج میلون و سه صد هزار افغانی چهار پروژه های زیربنایی که شامل اعمار سربند  ها ، دیوار های استنادی و دیوار مکاتب می باشد به حیث پروژه های بدیل معیشت از سوی وزارت مبارزه با مواد مخدر درولسوالی های پل حصار ، خنجان ، ده صلاح و پلخمری ایجاد وامور عمران وساختمان این پروژه ها پیش از هفتاد درصد پیش رفته است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا