سیاست

مارشال محمد قسيم فهيم: زعامت افغانستان به برگزاري انتخابات آينده رياست جمهوري به شكل آزاد آن پابند است

 

كابل باختر 24 عقرب

 مارشال محمدقسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری با  وارلک معاون نماینده خاص ایالات متحده امریکا در امور افغانستان و پاکستان و رئیس هیأت مذاکره کننده آن کشور پیرامون موافقتنامه امنیتی میان افغانستان و ایالات متحده امریکا در حالیکه خانم تینا کایلانو معاون سفیر ایالات متحده امریکادر کابل نیز حاضر بود؛ ديدار کرد. 

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، در این دیدار روی توافق نامه امنیتی میان ایالات متحده امریکا و افغانستان، برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری و تامین ثبات دایمی در کشور بحث وتبادل نظر گرديد.

  معاون اول ریاست جمهوری ، تامین وحفظ ثبات دایمی در کشور را زمینه پیشرفت وترقی کشور بر شمرده و درین راستا ادامه همکاری های جامعه جهانی با افغانستان را برای سالهای پس از خروج نیروهای بین المللی از افغانستان مهم خواند.   

معاون اول ریاست جمهوری همچنان ضمن اشاره به برگزرای انتخابات آینده گفت که زعامت افغانستان به برگزاری انتخابات آیندۀ رياست جمهوري به شکل آزاد آن پابند و متعهد است و آن را بر بنیاد قانون اساسی کشور برگزار خواهد کرد. 

معاون نماینده خاص ایالات متحده امریکا در امور افغانستان و پاکستان و رئیس هیأت مذاکره کننده آن کشور پیرامون موافقتنامه امنیتی میان افغانستان و ایالات متحده امریکا، در این دیدار پیرامون آغاز کار موافقتنامه امنیتی میان دو کشور  صحبت کرد.   در این دیدار خانم تینا کایلانو ، معاون سفیر امریکا در کابل  ضمن ابراز خرسندی از اعلان تاریخ برگزاری انتخابات در افغانستان بر ادامه همکاری های آنکشور وعده داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا