سیاست

محمد کریم خلیلی باآسیب دیده گان و بیجا شدگان لغزش در منطقه آب باریک ولسوالی ارگو ابراز همدردی و غم شریکی کرد

کابل باختر 13 ثور

محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور و رییس کمیته ملی مبارزه با حوادث، در رأس یک هیأت عالی رتبه دولتی، امروز به ولایت بدخشان سفر نموده و باآسیب و بیجا شدگان لغزش در منطقه آب باریک ولسوالی ارگو ابراز همدردی و غم شریکی کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر خبر داد، در این سفر معاون رییس جمهور راوزرای دفاع ملی، احیاء و انکشاف دهات، زراعت آبیاری و مالداری، اقتصاد، صحت عامه، کار و امور اجتماعی رییس شورای عالی صلح، رییس اداره ارگان های محلی، شهرانی مشاور رییس جمهور، شماری از نمایندگان مردم بدخشان در شورای ملی، رییس دفتر معاون رییس جمهور،  و شماری دیگری از مقام های دولتی ایشان را همرای می کردند.

معاون رییس جمهور و هیأت همراه وی لحظات پس از ورود به میدان هوایی فیض آباد، برای ابراز همدردی و کمک با آسیب دیدگان، عازم محل حادثه شده و ضمن باز دید از وضعیت آسیب دیدگان و بیجاشدگانِ حادثۀ لغزش زمین در منطقه آب باریک ولسوالی ارگوی ولایت بدخشان، به نمایندگی از آدرس ریاست جمهوری، دولت، کمیته ملی مبارزه با حوادث و هیأت همراه، مراتب تسلیت و  غمشریکی خویش را با خانوادهای قربانیان، آسیب دیدگان و بیجا شدگان آن منطقه ابراز داشت.

معاون رئیس جمهور از نزدیک با آسیب دیدگان حادثه دیدار نموده و در جریان مشکلات، اقدامات و کمکهای صورت گرفته قرار گرفت.

وی اظهار داشت که از نگاه کمکهای غذایی و غیر غذایی علاوه بر کمکهای صورت گرفته کمکهای دیگری نیز در راه می باشد و ما به هیچ وجه قبول نمی کنیم که بخاطر عدم کمک رسانی حتی یک نفر از هموطنان عزیز ما در رنج باشد. وی اعلام نمود که بیست میلیون افغانی پول نقد برای کمک به خانواده های قربانیان ناشی از لغزش زمین و سیلاب را در اختیار والی قرار داده است.

وی اضافه نمود در بخش کمک به فامیل هایی که هنوز هم در معرض خطر می باشند برای جابه جایی آنان، والی  زمین را با یک قیمت مناسب تثبیت نموده که مردم به ساحه متذکره منتقل گردند.

در این دیدار والی بدخشان نیز اظهار داشت که بیش از سه صد فامیل بر اثر لغزش کوه زیر خاک شده و تاکنون هویت بیش از 255نفر تثبیت شده است.

همچنین در جلسه ای که در این ارتباط به ریاست محمد کریم خلیلی برگزار شد وی تصریح نمود که آنچه در زمینه کمک رسانی به آسیب دیدگان ضرورت است دولت چه از نگاه مواد غذایی و مالی آمادگی کامل داشته و در صورت اعلام نیاز آماده کمک های بیشتر می باشد. وی همچنین تاکید نمود که بند آبی که در قریه آب باریک ایجاد شده است به زودی باز خواهد شد و دولت در این ارتباط تدابیر لازم را اتخاذ نموده است.معاون رئیس جمهور اظهار داشت که نظر به وسعت فاجعه صورت گرفته سه روز عزای عمومی پیشنهاد شده توسط رئیس جمهور منظور شده و اعلان خواهد شد. وی همچنین ضمن اظهار قدردانی از کمک ها و آمادگی های موسسات ملل متحد به متضررین ناشی از خوادث اخیر از همه کشورهای دوست و موسسات ملل متحد خواست که مردم متضرر را در کمک و مساعدت نمایند.

همچنین از جانب رئیس شورای عالی صلح چهل هزار دالر، جنرال دوستم رهبر و بنیانگذار حزب جنبش ملی مقداری مساعدت مواد غذایی و وعده بیش از 150هزار دالر به متضررین صورت گرفت. همچنین والی بلخ بیست هزار دالرو رئیس عمومی امنیت ملی یک میلیون افغانی و خانم فوزیه کوفی وکیل ولایت بدخشان دو هزار دالر به آسیب دیدگان کمک صورت گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا