جهان

معین وزارت خارجه امریکا با مامورین پاکستانی گفتگو کرد

اسلام آباد/دی نیوز انترنشنل/باختر/20ثور
معین وزارت امور خارجه امریکا با مامورین پاکستان در اسلام آباد روی مسائل منطقه ای ، دوجانبه و بویژه درباره امنیت افغانستان مذاکره کرد.
ویلیام برنز یک دیپلمات ارشد امریکائی دیروز از نواز شریف، صدراعظم پاکستان خواست تا به وارد کردن فشار بر گروه های شبه نظامی برای جلوگیری از حملات آنان ادامه بدهد.
به گزارش آژانس باختر به نقل سایت خبری دی نیوز انترنشنل، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ئی گفت که  ویلیام برنز، عصر روز پنجشنبه وارد اسلام آباد شده و با سید طارق فاطمی، معاون ویژه صدراعظم  پاکستان در امور خارجه و برخی از مقامات این کشور دیدار کرد.
در این بیانیه آمده است که دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه پاکستان و امریکا، مسائل منطقه ای از جمله وضعیت افغانستان را بررسی کردند.
وی با تاکید بر اهمیت ادامه همگرایی و مذاکره میان پاکستان و امریکا در خصوص افغانستان افزود اسلام آباد از پیشبرد نظام مردم سالاری  در افغانستان حمایت کرده و واگذاری مسالمت آمیز امنیت و اقتصاد در این کشور را برای پایداری صلح و ثبات در منطقه بسیار مهم می داند.
در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان تصریح شده است که مقامات اسلام آباد و واشنگتن درباره خروج نظامیان خارجی از افغانستان تا پایان سال 2014 و مسائل مربوط به روند پیشبرد صلح در افغانستان تبادل نظر کردند.
در بیانیه همچنان آمده است که این مامور امریکایی مقابله با ستیزه جویان و نابود کردن پناهگاه های امن آنان را برای صلح پایدار در روابط پاکستان با تمامی همسایگان از جمله اقفانستان مهم خواند.
ویلیام برنز تاکنون سفرهای زیادی به پاکستان داشته است اما این نخستین بازید وی به عنوان معاون وزیر امور خارجه امریکا محسوب می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا