سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهوری با اعضای شورای ولایتی قندهار دیدار کرد

کابل باختر 13 سرطان
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در دومین روز سفرش به ولایت قندهار با اعضای شورای ولایتی این ولایت دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، ابتدأ در این دیدار سیدجان خاکریزوال رییس شورای ولایتی قندهار و نعمت الله شیردلی، فدا محمد افغان و زرغونه کاکړ اعضای شورای ولایتی به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و نظریات و پیشنهاد های شان را در رابطه به روند صلح، انکشاف پوهنتون قندهار و آغاز برنامه ماستری در این پوهنتون، بهبود خدمات صحی، توجه به تامین امنیت به خصوص در ولسوالی های سرحدی و مشکلات زندانیان زن در این ولایت، با رییس جمهوری شریک کردند.
رییس جمهوری باتشکر از نظریات و پیشنهاد های اعضای شورای ولایتی قندهار گفت: صبح امروز از خانه احمد شاه بابا دیدن نمودم و این مکان تاریخی همانند قصر سلام خانه ارگ بازسازی خواهد شد و به والی قندهار هدایت داده ام تا به انکشاف شهر قندهار توجه جدی کند.
رییس جمهور کشور گفت که به مشکلات زندانیان زن رسیدگی می شود و نهادهای مربوط در مطابقت با قوانین در قسمت رفع مشکلات زندانیان زن، اقدام خواهند کرد.
رییس جمهور کشور به مسوولان وزارت امور داخله هدایت داد تا مشترکاً با اعضای شورای ولایتی قندهار پیشنهاد های مشخص برای تامین امنیت ولسوالی های سرحدی این ولایت ترتیب کنند.
رییس جمهوری به اعضای شورای ولایتی قندهار تصریح کرد: حکومت برنامه صلح را بر اساس پیشنهاد های و فیصله های لویه جرگه مشورتی صلح به پیش می برد و تلاش این است تا به زودترین فرصت روی یک چوکات صلح به توافق برسیم.
همچنان رییس جمهور به مسوولان وزارت امور داخله و والی قندهار هدایت داد تا امکانات توزیع زمین برای ورثه شهدا به خصوص شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی را فراهم کنند.# نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا