سیاست

دولت افغانستان: طالبان از تکتیک ‘حمله و تکذیب’ استفاده می‌کند

کابل/ 28 ثور/ باختر
دریک اعلامیه مشترک نهادهای امنیتی افغانستان آمده است که "حملات خونبار تروریستی" روز سه‌شنبه بر یک زایشگاه صد بستر در دشت برچی کابل، حمله بر مراسم تشیع جنازه در ننگرهارو حمله موتربمب در شهر گردیز "توسط طالبان انجام شده است.
در اعلامیه  تاکید شده است که تکتیک "حمله و تکذیب" طالبان بر اهداف ملکی امر تازه نیست و منابع اطلاعاتی افغانستان اسناد موثقی دال بر انجام آن توسط طالبان را ارائه کرده اند.
این نهادها مدعی شده‌اند که عدم پذیرش مسوولیت این حملات خونین اخیر توسط گروه طالبان به "دلیل افزایش فشار افکار عامه، نگرانی نهادهای ملی و بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری" است.
در ادامه اعلامیه تاکید شده است که "حملاتی که قبلا طالبان آن را غزوه و حمله‌ استشهادی می‌نامیدند، امروز خود آن حملات را جنایت و فاجعه می‌خوانند.
در اعلامیه نهادهای امنیتی آمده است که افغانان به خوبی آگاه هستد که تکتیک "حمله و تکذیب" توسط طالبان و محکوم کردن آن و "انداختن مسوولیت جنایت به دوش سایر گروه‌های تروریستی مثل داعش، نمی‌تواند جنایات و دهشت‌آفرینی خود را پنهان کنند.
طالبان هرساله عملیات نظامی خود را در بهار اعلام می‌کند. نهادهای امنیتی افغانستان مدعی شده است که امسال این گروه بدون اعلام رسمی عملیات نظامی خود را رسما شروع کرده است. #/ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا