سیاست

مشاور امنیت ملی کشور با مشاور امنیت ملی قزاقستان در راستای تقویت همکاری های دو جانبه و مبارزه با تروریزم گفتگو کرد

کابل باختر4جوزا
محمد حنیف اتمرمشاور امنیت ملی در حاشیه هشتمین کنفرانس امنیتی با اشتراک مسولین عالی رتبه امنیتی در پایتخت روسیه شهر مسکو با مشاور امنیت ملی قزاقستان روی موضوعات همکاری های استرتیژیک، امنیتی و دیپلوماتیک گفتگو کرد.
دفترشورای امنیت ملی با ارسال خبرنامه ای به آژانس باختر نگاشته است، محمد حنیف اتمر از دعوت مشاور امنیت ملی قزاقستان سپاس گذاری نموده و این رابطه نیک و حسنه دو کشور را در راستای مبارزه علیه تروریزم یک گام نیک دانسته و از مشاور امنیت ملی قزاقستان به افغانستان نیز دعوت بعمل آورد.
در این دیدار روی نشست ویژه رییس جمهور افغانستان محمد اشرف غنی و رییس جمهور قزاقستان  در نشست همکاریهای شانگهای که در ماه جون در شهر آستانه برگزار میگردد بحث و توافق  صورت گرفت.
مشاور امنیت ملی قزاقستان بحث گستریش همکاریهای تجارتی، اقتصادی، و ترانزیتی میان دو کشور را نیاز جدی پنداشته و تعهد سپرد که در این راستا افغانستان را کمک و همکاری می نمائید.
طبق یک خبردیگر :محمدحنیف اتمرمشاور امنیت ملی در حاشیه هشتمین کنفرانس امنیتی با معاون مشاور امنیت ملی بلاروس روی توسعه کمک های امنیتی، اقتصادی و تجارتی گفتگو نمودند.
مشاور امنیت ملی کشور از پیشنهاد معاون مشاور امنیت ملی کشور بلاروس در راستای گسترش روابط نزدیک و همکاری های دایمی میان دو کشور در عرصه امنیت، اقتصاد، تجارت و تجهیزات نظامی استقبال نموده و روابط کشور بلاروس را با دولت افغانستان یک امر ضروری در سطح ارتباطات منطقوی ابراز نمود.
معاون مشاور امنیت ملی بلاروس  بر همکاری های انکشاف زراعتی و صنایع افغانستان تاکید نموده و وعده سپرد که بزودترین فرصت امکان دولت افغانستان را  در قسمت ترکتور سازی و زراعت همکاری خواهد نمود.
هردو طرف به گسترش روابط اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور تاکید ورزیدند و همکاریهای یکدیگر را در آسیا میانه ضروری پنداشتند.
در این سفر مشاور امنیت ملی افغانستان را آقای شاکر کارگر نماینده خاص رئیس جمهور در امور آسیا میانه و آقای تمیم عاصی رئیس عمومي روابط بین الملل و همکاری های منطقه یی دفتر شورای امنیت ملی همراهی می نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا