اقتصاد

فردا در شهر کابل فی کیلو گاز 55 تا 59 افغانی عرضه می گردد وزارت تجارت و صنایع این موضوع را کنترول می کند

کابل/18/جدی/باختر

روزانه صد تا یکصد و پنجاه تن گاز مایع از طریق مغازه های دولتی و نیمه دولتی در شهر کابل ازطریق وزارت تجارت و صنایع توزیع میگردد.

به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر ، وحید الله غازی خیل، سخنگوی وزارت تجارت و صنایع امروز در یک نشست خبری در کابل پیرامون عوامل و انگیزه صعود قیمت گاز مایع را مورد بحث قرار داده گفت، یکی عوامل قطع صدور گاز قزاقستان به افغانستان بود.

 به گفته وی عدم موجودیت ذخیره گاه های استراتیژیک در کشور و قرار داد های کوتاه مدت تجار سکتور خصوصی با کشور های صادرکننده نیز در ین معضل دخیل بود.

غازی خیل علاوه نمود که به اساس هدایت رییس جمهور وزارت تجارت و صنایع مقدار ده هزار تن گاز مایع خریداری نموده و تاکنون بیشتر از دو هزار و هفتصد تن آن به کابل رسیده که از طریق 33 مغازه دولتی و 80 مغازه نیمه دولتی در شهر کابل توزیع میگردد.

موصوف گفت، در مغازه دولتی قیمت یک کیلو گاز مایع  55 افغانی و در مغازه های نیمه دولتی 59 افغانی بوده و اگر هر یک از مغازه داران خلاف قیمت تعین شده عمل نمایند جریمه می شوند.

سخنگوی وزارت تجارت و صنایع علاوه نمود که سر از فردا هیئت مرکب از وزارت تجارت و صنایع با لوی حارنوالی، ریاست امنیت ملی و ارگان های امنیتی از فروش گاز در شهر کابل کنترول می کنند و هر مغازه که خلاف قیمت تعین شده وزارت تجارت گاز را عرضه کنند مغازه آنها مسدود میگردد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا