امنیت

تفسیر برخبر: طالبان بازهم برافرادملکی تاختند ، دریدند و کشتند

کابل باختر/ 16/ عقرب
شب چهاردهم عقرب منطقه سورکی ولسوالی زرمت ولایت پکتیا گواه یک جنایت دیگر ازسوی طالبان بود. این گروه که مدعی تطبیق شریعت و انفاذ نظام عدل و انصاف الهی است، یازده تن از افرادملکی را به جرم کار نمودن ودریافت رزق حلال از موتر پائین نموده و از دم تیغ کشیدند . آنچه را طالبان دربرابر این افراد انجام دادند تداعی کننده آن جنایات است که قبلاً این گروه در برابر افرادملکی در شاهراه های کشور انجام داده است .
طالبان دردشمنی با مردم، قتل کارگران ، شاگردان ، آموزگاران ، علمای دین ، کسبه کاران و بالاخره انسانان، گذشته زشت و تاریک دارند. این گروه برعلاوه آنکه درهر حمله تروریستی و هراس افگنانۀ که انجام میدهند و درآن حتماً به افراد ملکی آسیب میرسانند، قتل و کشتار افراد ملکی بخصوص مسافران را درمسیر شاهراه ها به عنوان یک هدف تعقیب میکنند.
آنچه در سورکی زرمت اتفاق افتاد، تکرار عمل غیر انسانی است که چند ماه قبل درحومۀ شهر فیروز کوه مرکز ولایت غور اتفاق افتاد . درآن وقت چهارده هموطن ما که روانه کابل و بامیان بودند ازسوی طالبان ازموتر پائین آورده شده و به رگبار مسلسل بسته شدند قبل ازآن نیز طالبان ، درچنین عمل های شنیع دخیل بوده اند، آنها باری چند کارگر را درلوگر برجرم کارنمودن در یک بیز خارجی کشتند ، چند هموطن ما را به اتهام مشابه درولایت کنر به شهادت رساندند ، چند روز قبل یک انتحارکننده کوردل درنزدیکی یک پایگاه نظامیان افغان در ازر لوگر جان چند هموطن لوگری ما را که برای دریافت کار روز مزد به این پایگاه میرفتند، گرفت . همچنان این گروه افغان ستیز و مسلمان ستیز چند بار به محصلین درمسیر بامیان کابل در حومه میدان وردک حمله کردند و چند محصل را کشتند و باری هم چند هموطن لغمانی ما را که برای دریافت کار به ایران میرفتند در مربوطات ولایت قندهار یکسره از دم تیغ کشیدند .
طالبان از بدو ایجاد تاکنون فقط از راه دهشت و وحشت کوشیده اندخود را برمردم تحمیل کنند، کشتار و ایجاد وحشت هدف و برنامه آنهاست و برای تحقق این برنامۀ شان هیچ حد و مرزی را نمی شناسند و حاضر اند دراین راه طفل ، زن ، جوان و پیر را قربان نمایند چنانچه باری دو طفل را دریکی از ولسوالی های قندهار که از فرط گرسنگی و تنگدستی نان پسمانده یک پوسته امنیتی را جمعاوری میکردند، جاسوس نام گذاشتند و آنان را مظلومانه به شهادت رساندند  و درغزنی دو طفل را صرف به این جرم که پدرشان عضو دستگاه پولیس بود به گلوله بستند و مثال آن صدها جنایت دیگر ، آنچه قابل دقت و بحث است این است که طالبان همه جنایت های شان را ازآدرس اسلامی انجام میدهند. با آنکه خود نوکرمنش اند هویت اسلامی به خود گزیده اند و از نام پاک طالب که هدف آن کسب علم و فیض است استفاده سوء می نمایند درحالیکه دشمنی اصلی آنان با مسلمانان و دین اسلام است و آنچه را آنها انجام میدهند نه تنها از دیدگاه اسلام مردود است، بل اسباب خوشنودی دشمنان اسلام را که درپی هویت ستیزی با دین جامع و پربرکت اسلام اند مساعد میسازند. اگر چنین نیست طالبان و فتوا دهندگان آنان درمدارس پاکستانی بفرمایند بگویند که قتل یک کارگر ، یک معلم ،یک شاگرد یک کسبه کار و یک مامور امنیتی که برای آرامش کشورش کارمیکند در کدام بخش قرآن ذکر شده و کدام آیه قرآن آن را حکم کرده است ؟
بدون شک طالبان برای آن جواب ندارند حرف دقیق این است که طالبان برای منافع دیگران جنگ میکنند آنها افغان نیستند بل درجامه افغانی با هویت افغانی درپی ویرانی کشور افغان ها اندو جنگ نیابتی دشمنان افغانها را دنبال میکنند و از اسلام و نام پاک طالب استفاده سوء و افزاری میدارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا