جهان

پولیس فدرال امریکا در مورد ناپدیدشدن طیاره مسافربری مالیزیا تحقیق میکند

کوالالامپور – دی نیوزانتر نشنل   – 18 حوت – باختر
پولیس فدرال امریکا  کارشناسان فنی این کشور را جهت کمک به تیمی که مصروف پیدا کردن لاشه طیاره ناپدید شده مالیزیاهستند، فرستاده است.  در این طیاره شهروندان کشور های مختلف به شمول شهروندان امریکائی موجود بودند.
به گزارش آژانس باختر به نقل از صفحه انترنتی روزنامه دی نیوز انترنشنل ،مقامات امریکائی به لاس انجلس تایمز گفته اند که آنها درحال بررسی این حادثه هستند که  ارتباط ناپدید شدن این طیاره  را با یک حادثه تروریستی احتمالی مشخص کنند.
یک مامور رسمی امریکا به شبکه خبری سی ان ان گفت که نماینده گان پولیس فدرال امریکا در سفارت امریکا و اتشه حقوقی  سفارت امریکا در مالیزیا اوضاع را از نزدیک تحت نظر دارند.   
پس از گذشت اضافه از24 ساعت از ناپدید شدن یک فروند طیاره مسافربری خطوط هوایی مالزیا  تاکنون لاشه طیاره نیز پیدا نشده است ، مسولان هوایی مالزیایی آن را یک معما خوانده اند.
شبکه های تلویزیونی ˈسی.ان.انˈ و ˈیورو نیوزˈ امروز گزارش دادند که خطوط هوایی ˈمالیزیا ایرلاینˈ به دنبال نامشخص ماندن سرنوشت پرواز MH370 با انتشار بیانیه ای از بیم بدترین احتمال در مورد سرنوشت این طیاره سخن به میان آوردند.
بنابراین گزارش ؛ در پی ناپدید شدن طیاره بویینگ 777 خطوط هوایی مالیزیا مقامات هوانوردی این کشور اعلام کردند که هیچ گونه علامت و یا کد اضطراری و نگران کننده ای دریافت نکرده اند.
وزرا ترانسپورت و  دفاع مالیزیا از بررسی احتمال حمله تروریستی در این پرواز سخن گفته اند.
ˈاحمد جوهری یحیˈ مدیر اجرایی خطوط هوایی مالیزیا در نشست خبری در پاسخ به این پرسش که گزارش هایی مبنی بر احتمال بازگشت طیاره پیش از ناپدید شدن بر روی صفحه رادار وجود دارد؛ گفت: چنین سیگنالی دریافت نشده است.
در همین حال شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گزارش داد که مقامات مالیزیایی از وجود چهار پاسپورت جعلی در بین مسافران این طیاره خبر داده اند.
طیاره مسافربری خطوط هوایی مالیزیا دیروز  با 239 سرنشین ، شامل 227 مسافر و 12 عمله از کوالالامپور عازم بیجینگ بود.
در زمان ناپدید شدن این طیاره مالیزیایی از صفحه رادار ، گزارش و یا پیامی درباره نا مساعد  بودن وضعیت آب و هوا و یا نقص فنی طیاره  ارسال نشده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا