اقتصاد

کار احداث هشت کیلو متر سرک در سمنگان تکمیل شد

ایبک/5/جدی/باختر

کار احداث هشت کیلو متر سرک در منطقه کوهستانی تای خونک مرکز سمنگان تکمیل گردید.

انجنیر سید همایون، آمر فواید عامه ولایت سمنگان به آژانس اطلاعاتی باختر گفت ، سرک یادشده که در منطقه صعب العبور جدیداً احداث شده باشنده گان بیست و پنج قریه منطقه تای خونک را به شهر ایبک وصل میکند.

به گفته منبع، کار این سرک از منطقه قریه تسمه شروع شده و در قریه مدرسه که مرکز منطقه تای خونک میباشد امتداد یافته است، طول سرک یادشده هشت کیلو متر و عرض آن شش متر میباشد و به ضخامت بیست سانتی جغل اندازی شده و در مسیر آن پنج پل و پلچک و بیست متر دیوار استنادی به خاطر جلوگیری از تخریب سرک اعمار شد.

آمر فواید عامه افزود، هزینه این سرک پنجصد هزار دالر امریکایی بود که در طی 9 ماه گذشته از طریق اداره پروگرام انکشاف روستایی ملل متحد تطبیق گردید.

آمر فواید عامه علاوه کرد که در مسیر این سرک علاوه از احداث سرک یادشده کار دو پروژه سرک دیگر به طول سی و چهار کیلو متر ادامه دارد که عنقریب ختم خواهد شد.

به گفته وی باشنده گان این محلات قبلاً از طریق ولایت بغلان به مناطق شان رفت و آمد مینمودند.

در همین حال ملا عبدالصمد یکتن از نماینده گان قریه تای خونک از کیفیت کاری سرک تکمیل شده رضایت نداشته افزود، احداث این سرک جدید در مناطق بود و باش شان به خاطر حل مشکلات مردم یک گام خوب و مثبت میباشد.

به گفته وی قبلاً باشنده گان این قریه ها مسیر طولانی را به فاصله یکصد و بیست کیلو متر از طریق ولایت بغلان طی مینمودند و بعداً به مرکز سمنگان می آمدند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا