سیاست

معاون دوم رياست جمهوري در ديدار با قوماندان نيرو هاي بين المللي روي تحولات منطقه بحث كردند

كابل 15 اسد باختر

قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان، و معاون دوم رياست جمهوري روي تحولات افغانستان و منطقه بحث كردند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،دردیداركه امروز محمد كريم خليلي معاون دوم رياست جمهوري با جنرال جوزف دانفورد قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان انجام داده  طرفین، تحولات مرتبط با افغانستان، منطقه و دیگر موضوعات مورد علاقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نخست جنرال دانفورد نسبت به پیشرفت و توانمندی نیروهای امنیتی افغان ابراز رضایت نموده و اظهار داشت که خوشبختانه نیروهای امنیتی افغان  توان انجام و رهبری عملیات های نظامی را بدست آورده و  عملیات های نظامی را موفقانه به انجام می رسانند.

قوماندان عمومی نیروهای ناتو تاکید نمود که همکاران بین المللی افغانستان، نسبت به آموزش، تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی و همچنین تقویت و گسترش هماهنگی های لازم میان نیرو های بین الملل با نیروهای افغان، متعهد می باشد.

به گفته وی تا زمان که نیروهای امنیتی افغان به مرحله ای از ظرفیت و توانایی نرسیده اند که بتوانند مسؤلیت های امنیتی کشور شان را به عهده بگیرند، جامعه بین المللی همچنان در کنار دولت و مردم افغانستان خواهد بود تا حامیان تروریزم تصور نکنند جامه جهانی، مردم افغانستان را تنها می گذارند.

سپس محمد کریم خلیلی معاون دوم رییس جمهور، از حمایت و همکاری های جامعه جهانی و در رأس آن دولت امریکا در امر بازسازی و تامین امنیت افغانستان ابراز سپاس و قدر دانی نموده اظهار داشت که مردم افغانستان قدر همکاری های دوستان بین المللی خودرا می دانند.

معاون دوم رییس جمهور با اشاره به دستاورد های یک دهه گذشته در کشور، اظهار داشت که دولت افغانستان مشترکا با همکاران بین المللی خود تلاش می نماید تا بر تمامی چالش های که به نحوی مایه نگرانی مردم افغانستان می باشد، غلبه نماید.

به گفته معاون رییس جمهور، روند تقویت نیروهای امنیتی دولت افغانستان قناعت بخش بوده و این نیروها به مرحله ای از توانایی رسیده اند که بتوانند رهبری عملیات های نظامی را به عهده بگیرند. وی باز هم به منظور تقویت، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی کشور، به توجه بیشتر همکاران بین المللی افغانستان دراین زمینه تاکید ورزید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا