اخبارآموزش

سال جدید تعلیمی ۱۴۰۱ در ولایت های کندز و بامیان آغاز شد

ولایات/ 3حمل/ باختر
سال جدید تعلیمی ۱۴۰۱ امروز با حضور شماری از مسوولان معارف و نهاد های ملکی آن ولایت آغاز شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ درمحفلی که به همین مناسبت در محوطه لیسه عالی شیرخان کندز برگزارشد، مولوی غلام رسول حقانی آمر تعلیمات اسلامی ریاست معارف کندز، پیام وزارت معارف را که به‌مناسب بازگشایی مکاتب به‌ آن ‌ولایت مواصلت کرده بود، به خوانش گرفت‌.
حقانی از باشندگان کندز خواست تا فرزندان شانرا را سر از امروز غرض تداوم دروس به مکاتب به فرستند، تا با زیور علم و دانش آراسته شوند.
حقانی هم‌چنان از معلمان خواست تا درخصوص تربیۀ سالم، آموزش و پروش فرزندان هم‌وطنان تلاش جدی کنند تا در آینده به‌خود، مردم و وطن خویش مصدرخدمت شوند.
همچنان زنگ آغاز سال جدید تعلیمی ۱۴۰۱ امروز در بامیان نواخته شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ درمحفلی که به همین مناسبت درآن ولایت برگزارشد، ابوالحسن نبی‌ زاده آمر معارف شهری بامیان، پیام وزیر معارف را به خوانش گرفت که درقسمتی از پیام آمده است، وزارت معارف تصمیم دارد تا با تمام امکانات خود شرایط درس و تحصیل را برای متعلمان فراهم کند و همچنان مسوولان معارف مکلف اند تا با امکانات دست داشته شان زمینه آموزش درست را فراهم کنند.
در پیام تاکید شده است که متعلمان مکاتب در قسمت پوشیدن لباس و یونیفورم خود؛ اساسات شرعی را رعایت کنند.
محمد عالم فاضل، معاون تدریسی ریاست معارف بامیان گفت: امروز روزی است که ما زنگ مکتب را می‌نوازیم و در مناطق سردسیر بامیان مکاتب رسماً آغاز می‌شود، ولی مکاتب مناطق نهایت سردسیر پانزده روز بعد آغاز خواهد شد.
مولوی سیف‌الرحمن محمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ بامیان درصحبتی گفت که امارت اسلامی آنقدر توجهی که روی علم و دانش دارد، روی موضوعات دیگر ندارد، پس بیاییم همۀ‌ ما از این زمینه استفاده کنیم و فرهنگ و ارزش‌های اسلامی را در جامعۀ‌ خود نهادینه کنیم .محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا