ورزش

استقبال گرم مردم و مقام های دولتی از تیم کرکت کشور

کابل باختر 8 عقرب

کرکت بازان کشور حین بازگشت از زیمبابوی و قایم کردن ریکارد در بازیهای جهانی کرکت مورد استقبال گرم مقام های دولتی و مردم قرار گرفتند.

به گزارش آژانس باختر: کرکت بازان کشور بعد از انجام هفت بازی با تیم زیمبابوی و کسب پیروزی امروز به وطن برگشتند و در میدان هوایی بین المللی کابل مورد استقبال گرم هزاران هموطن قرار گرفتند .

این پیروزی باعث صعود تیم کرکت کشور در رده بندی شورای جهانی کرکت یا آی سی سی خواهد شد.

قابل ذکر است تیم ملی کرکت کشور در چوکات بازی های جهانی پنج مسابقه پنجاه آوره، یک روزه را با تیم زیمبابوی پیش از بازیهای بیست آوره انجام داده بود که تیم کرکت کشور توانست سه بر دو برتیم میزبان پیروز گردد.

تیم کرکت زیمبابوی عضو دائمی و اصلی شورای جهانی کرکت بوده و در بازیهای پنجاه آوره در ردیف نهم قرار دارد، اما تیم کرکت کشور از نظر شورای جهانی کرکت از تیم های دسته دوم محسوب میگردد و تا هنوز حاضر نه شده است تیم کرکت افغانستان را منحیث عضو دائمی شورای جهانی کرکت بپذیرد .

اما این دو برد میتواند راه را بخاطر عضویت و شمولیت تیم کرکت افغانستان به شورای جهانی کرکت هموار سازد .

اگر تیم کرکت افغانستان شامل شورای جهانی کرکت شود از امتیازات زیادی مانند آموزش و ارتقای ظرفیت کرکت بازان ، راه اندازی مسابقات کرکت با تیم های دسته اول شورای جهانی کرکت مانند هند، آسترالیا، انگلستان، زیلاند نو، افریقای جنوبی، سریلانکا، بنگله دیش و پاکستان هموار ساخته و در زمینه احداث میدان های کرکت نیز ممد واقع خواهد شد.

در تاریخ بازیهای کرکت این نخستین باراست که یک تیم خارج از شورای جهانی و تیم دسته دوم یک عضو شورای جهانی کرکت را دربازیهای بین المللی پنجاه آور و بیست آور سخت شکست میدهد .

تیم ملی کرکت کشور با این پیروزی ها درتاریخ کرکت ریکارد قایم کرد.

بدنبال پیروزی تیم کرکت کشور هزاران هزار هموطن به خیابانها آمده و پیروزی های تیم ملی کرکت کشور را جشن گرفتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا