جهان

امریکا مهاجران مبتلا به ویروس کرونا را اخراج می‌کند

واشنگتن/ دویچوله/ ۴ جوزا/ باختر
مقامات ایالات متحده امریکا مسافرت به آن کشور را  محدود کرده اند، اما مرز های آن کشور برای اخراج باز است. مهاجران از امریکای لاتین با طیاره ها به کشور های شان اخراج می‌ شوند که بسیاری از آنان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
ویروس کرونا در ایالات متحده  امریکا با گذشت هر روز گسترش می یابد. در این میان بیش از ۹۰ هزار نفر از بیماری ناشی از این ویروس جان باخته اند و به این ترتیب، امریکا کشوری با بیشترین شمار مبتلایان به این ویروس و  موارد مرگ و میر ناشی از آن در سطح جهان است.
با وجود آنکه دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا، محدودیت‌های شدید سفر و قواعد سخت گیرانه ضد مهاجرت را در کشورش وضع کرده است، اما طیاره های حامل مهاجران باز هم از ایالات متحده امریکا در مسیر کشور های امریکای لاتین و کارابیک پرواز می‌کنند و در میان سرنشینان، شمار زیادی مبتلایان به ویروس کرونا حضور دارند.
منتقدان می‌گویند که ایالات متحده امریکا با موارد اخراج های شدید، این ویروس را به کشور هایی انتقال می‌دهد که سیستم صحی آنان توانایی مقابله با ویروس را ندارد.
هائیتی با جمعیت حدود ۱۱ میلیون، فقط کمتر از ۶۰ دستگاه تنفسی دارد. بعد از یک گزارش روزنامه «میامی هارالد» بود که از اخراج پنج شهروند هائیتی مبتلا به ویروس کرونا با طیاره صرف نظر شد.
گواتیمالا کشور دیگری امریکای مرکزی است که به‌ خصوص با پیامد های اخراج ها مواجه است.
هوگو مونرای، وزیر صحت گواتیمالا گفت که ۵۰ تا ۷۵ درصد اخراج شدگان مبتلا به ویروس کرونا استند.  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا