اخبارTOPجهان

روسیه آماده گفتگو با امریکا، امریکا آماده تحریم های جدید بر روسیه است

انترفاکس/18حوت/باختر
وزارت خارجۀ روسیه اعلام کرد که آماده گفتگو با امریکا است و امریکا گفت با هم پیمانان کشور های اروپایی آماده تحریم های جدید بر روسیه هستیم.
به گزارش آژانس باختر، خبرگزاری انترفاکس، به نقل از وزارت خارجۀ روسیه پس به رسمیت شناختن استقلال دو منطقۀ جدایی طلب دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین گفته است که این کشور آماده گفتگو با ایالات متحده می باشد.
ماریا خارووا، سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های دونتسک و لوگانسک بر گفتگوی های مسکو تاثیر گذار نیست؛ بلکه امریکا باید حاضر به گفتگو با روسیه شود.
ماریا خاروا، همچنان گفت ما در بدترین شرایط آماده مذاکره، صادقانه همراه با احترام با امریکا را داریم و امیدواریم روابط این دو کشور به حالت عادی برگردد.
اما امریکا می گوید که به‌خاطر حمله غیر قابل توجیه و بی دلیل روسیه بر اوکراین، امریکا، فرانسه، جرمنی و بریتانیا تعهد کرده ایم تحریم های جدید را بالای روسیه وضع کنیم.
این در حالیست که وزیر خارجۀ اوکراین گفته است که «ولادیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین از گفتگو با روسیه ترس ندارد، آماده است با همتای روسی اش «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه گفتگو کند.
س.ت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا