امنیت

دو خبرنگار در میا ن 25 شهید در دو انفجار در کابل

کابل باختر 15 سنبله
از اثر دوحمله انتحاری در ساحه دشت برچی شهرکابل شب گذشته 25 نفربه شهادت رسیده و 95 تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش آژانس باختر: یک انتحارکننده شام دیروز با کشتن نگهبان یک ورزشگاه پهلوانی درکوچه الزهرا درناحیه ششم امنیتی شهر کابل مواد انفجاری همراه خویش را در میان ورزشکاران و علاقمندان مسابقه پهلوانی انفجار داد.
در این ورزشگاه مسابقه پهلوانی در جریان بود که انفجار صورت گرفت که در نتیجه شماری شهید و تعدادی هم زخمی گردیدند.
انفجاردوم یک ساعت بعد درنزدیکی محل حادثه نخست  حین تجمع مردم،  نیروهای امنیتی و خبرنگاران صورت گرفت. انتحارکننده موتر خویش را که در آن مواد انفجاری جا سازی شده بود درمیان نیروهای امنیتی ، خبرنگاران و افراد ملکی منفجر ساخت .
وحید مجروح سخنگوی وزارت صحت به آژانس باختر گفت که در این  دوحادثه 25 تن شهید و 95 نفر دیگر زخمی شدند.
وی افزود وضعیت شماری از زخمیان وخیم است.
طلوع نیوز تائید کرد که صمیم فرامرز خبرنگار و رامز احمدی تصویر بردار آن تلویزیون  درانفجار دوم شهید شدند وهمچنان 4 خبرنگار وتصویربردار تلویزیون های خورشید ویک زخمی شدند .
مجیب خلوتگر مدیر اجرایی نهاد حمایت از رسانه های آزاد درافغانستان به رسانه ها گفت حمله بر خبرنگاران عمدی بوده است.
وزارت اطلاعات و فرهنگ ، نهاد های حامی رسانه ها و دیگر نهای های حکومتی و غیرحکومتی با انتشار اعلامیه ها ضمن تقبیح شدید این عمل ضد اسلامی و انسانی هراس افگنان ،با ابراز تسلیت به خانواده شهدا از نهاد های امنیتی وقضایی خواستند تا عاملان حمله به ورزشکاران ، خبرنگاران و افراد ملکی را شناسایی ، دستگیر و به پنجه قانون بسپارند و در تامین امنیت خبرنگاران حین تهیه خبر  وگزارش و محل های ورزشی  و عبادتگاه ها اقدامات لازم امنیتی را اتخاد نمایند.
هراس افگنان در این اواخیر مراکز آموزشی،  ورزشی ، عبادتگاه ها و تجمعات مردمی  را هدف قرار دادند که ده ها تن به اثر آن شهید وزخمی شدند.خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا