سیاست

جرگه فکر و عمل از اقدامات اخیر رییس جمهور حمایت کرد

کابل باختر/ 22/ میزان
جرگه فکر و عمل از اقدامات اخیردکتورمحمد اشرف غنی احمدزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان حمایت کرد.
اعضای این جرگه درنشستی که امروز درتالار بین المللی مطبوعات وزارت ا طلاعات و فرهنگ برگزار کردند ، اقدامات اخیر رییس جمهوری اسلامی افغانستان را در راستای برچیدن گلیم نابسامانی ومشکلات درکشور یک آغاز مناسب دانستند.
به گزارش خبرنگار آژآنس باختر، در این نشست دکتور علی احمد جلالی رییس جرگه فکر و عمل صحبت نموده هدف اساسی جرگه یاد شده را که از دوسال به اینسو به فعالیت آغاز نموده ، جستجوی راه حل ستراتیژیک وحل مشکلات افغانستان عنوان کرد.
دکتور جلالی بیان داشت درسیزده سال گذشته افغانستان به پیشرفت های زیادی نایل آمده و با سیزده سال قبل قابل مقایسه نه میباشد.
وی خاطر نشان کرد که امیدواریم حکومت وحدت ملی بتواند به مشکلات باقیمانده فایق آید.
و اگر درسیزده سال گذشته از کمک های جامعه جهانی استفاده بهتر صورت میگرفت ، امروز از مشکلات فراراه حکومت وحدت ملی کاسته میشد.
دکتور جلالی بیان داشت که باید حکومت وحدت ملی بیشتر روی مسایل امنیتی و تامین عدالت اجتماعی تاکید کند.
وی به برابری همۀ اقوام تاکید کرده گفت ساختار حکومت باید از مشروعیت برخوردار باشد  و افراد شایسته ، کارا و دارای تجربه در ادارات دولتی گماشته شوند.
وی خاطر نشان کرد که امضای پیمان راهبردی با امریکا حلال تمام مشکلات افغانستان نیست و این پیمان فقط اجازه میدهدکه قوای نظامی امریکا تا سال 1016 درافغانستان باقی بماند و امریکا کمک های مالی و تخنیکی را برای افغانستان فراهم بسازند، چون تجربه نشان داده هرگاه امریکا قوایش را از کدام کشور بیرون کرده است کمک هایش را نیز با آن کشور قطع کرده است .
جلالی یاد آور شد که حکومت وحدت ملی باید خلا ها و کاستی های حکومت گذشته را مرفوع سازد.
وی یاد آور شد که دکتور محمد اشرف غنی احمدزی رییس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله دو شخصیت بزرگ ملی ، وطندوست و صلحدوست اند که میتوانند برای بیرون رفت ازمشکلات برنامه های شان را مشترکاً عملی نمایند.
دراخیر این نشست دکتور جلالی به سوالات خبرنگاران رسانه ها نیز پاسخ ارائه کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا