جامعه

افراد پیوسته به صلح با آموزش حرفوی از زنده گی شان رضایت دارند

پلخمری / باختر/ 6/ اسد

ملا تازه گل: پیوستن به پروسه صلح و آموزش حرفه زنبور داری باعث تغییرمثبت در  زنده گی ام شد .

تازه گل افزود: اکنون پس از آموزش های لازم حرفوی زنبور داری میتوانم، تا با مهارت کامل این پیشه را پیش ببرم. ملا تازه گل یک تن از قوماندانان گروه طالبان و رییس اسبق ریاست اطلاعات و فرهنگ زمان حاکمیت طالبان در ولایت بغلان که پس از پیوستن به صلح به کمک شورای عالی صلح فن زنبور داری را آموخت و آنرا پیشه خود قرارداده امروز به آژانس باختر گفت که سه سال قبل با هشت تن از افرادش و هشت میل سلاح از جنگ و مخالفت با دولت دست کشیده و به روند صلح پیوست و جهت فراگیری فن زنبور داری درکورس هایی که ازسوی شورای ولایتی صلح به همکاری ریاست کار امور اجتماعی و شهدا ومعلولین ایجاد شد ، مدت شش ماه آموزش دیدم .

ملا تازه گل ضمن اظهار رضایت از تغییرات مثبت که پس از پیوستن به این روند در زنده گی شخصی اش رونما شده افزود : حالا با استفاده از مهیا شدن شرایط مساعد تعلیمی اطفالم مصروف تعلیم و تربیه بوده و خودم مصروف پیشه زنبورداری و تدریس علوم دینی میباشم .

وی یگانه مشکل اساسی اش را نداشتن وسایل کاری ازجمله دست کش ، جالی ، عینک و غیره وانمود ساخته و از شورای ولایتی صلح و ریاست کارامور اجتماعی شهدا و معلولین خواست تا درزمینه مرفوع ساختن این نیازمندی ها وی را کمک نمایند.

احمدمشتاق احمدی رییس کار امور اجتماعی شهدا و معلولین ولایت بغلان ضمن تائید گفته های تازه گل به آژانس باختر گفت: به كمبود وسايل فن زنبورداري زنبور داران مواجه اند.

وي افزود، حدود سه صد تن از افراد تازه پیوسته بدولت به همکاری این ریاست و به کمک مالی شورای ولایتی صلح طی شش ماه حرفه های گوناگون را فراگرفته ووسایل کاری نیز به دسترس شان قرارداده شده است. اما وسایل زنبور داری با کیفیت را نتوانستیم تهیه نمائیم و تلاش داریم تا وسایل متذکره را تهیه و بدسترس آن ها قراردهیم .

 وی اضافه کرد . فعلاً سه صد تن از افراد تازه پیوسته بدولت درفن نجاری از آموزش های لازم برخوردار و در شهر پلخمری دستگاه های نجاری را ایجاد کرده اند.

عبدالصمد ستانکزی رییس شورای ولایتی صلح دربغلان گفت: به منظور اشتغال زدائی افراد پیوسته بدولت بیست و یک پروژه بزرگ و کوچک درعرصه های جنگل داری پسته، ساختمانی و سرک سازی ایجاد و از این طریق به افراد یاد شده کمک صورت گرفته است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا