سیاست

متن بیانیه پانزده روزه حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان

کابل/8/جوزا/باختر
هموطنان عزیز، خواهران و برادران گرامی!
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته،
دور اول انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی کشور عزیز ما به خوبی سپری شد، نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری اعلان شد و دو کاندید پیشتاز داکتر صاحب عبدالله عبدالله و داکتر صاحب اشرف غنی احمدزی بحیث کاندیدان که به دور دوم انتخابات قدم گذاشتند، از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلان شدند.
به این اساس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، ۲۴ جوزای امسال را برای دور دوم انتخابات تعیین کرده است، یعنی به روز ۲۴ جوزا که همین ماه جاری است ان شاالله تعالی مردم افغانستان دور دوم انتخابات را دایر می کنند.
هموطنان عزیز،
دور اول انتخابات در انظار عامهء جهان به افغانستان عزت و افتخار بخشید و این عزت و افتخار به دلیل آن نصیب افغانستان گردید که هر کدام شما هموطنان عزیز ما با قبول خطرات و زحمات به پای صندوق های رای رفتید و افغانستان را موفق ساختید. افغانستان را بحیث یک کشور مردم سالار و منحیث مردم که حق و قدرت خود را می دانند و آنرا به خیر کشور استعمال می کنند، به جهان معرفی کردید.
شما با اطمینان به روز ۲۴ جوزا که دور دوم انتخابات می باشد به سوی صندوق های رای میروید و از دو کاندید محترم پیشتاز یکی را انتخاب می کنید به این معنی که به روز ۲۴ جوزا به پای صندوق های رای می آید و به کاندید دلخوا تان رای میدهید و افغانستان را یک قدم پیشتر به طرف کامیابی، ثبات و سعادت به پیش می برید. به این ترتیب وطن عزیز ما را به ثبات و امنیت بهتر و به طرف نهادینه شدن دموکراسی و مردم سالاری چندین قدم به پیش می برید.
آرزوی من اینست که ملت و مردم عزیز ما روز ۲۴ جوزا را روز کامیابی افغانستان و روز حرکت به طرف آیندهء درخشان و با سعادت، برای صلح و ثبات افغانستان بدانند، بیرون شوند و برای کاندید دلخوا خود رای بدهند.
تکرار می کنم هموطنان عزیز،
بیرون شویم و به کاندید دلخوا خود رای بدهیم و افغانستان را سرفراز و کامیاب و به طرف آیندهء خوش سوق دهیم. به امید افغانستان بهتر و محکمتر از امروز و با فردای با سعادت اطفال ما می بر آییم و رای میدهیم.  
خداوند افغانستان را در حفظ خود داشته باشد، سربلند باد مردم افغانستان، همیشه باد وطن عزیز ما. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا