اخبارجهان

اسرائیل شفاخانه و مکتب را در غزه به کشتارگاه مبدل کرده است

کابل ۲۸ عقرب باختر
اسرائیل شفاخانه ها و مکتب ها را در غزه به کشتارگاه مبدل کرده است و بیمار و پناهجویان را سلاخی میکند.
این بار اسرائیل صدها بیمار را از شفاخانه شفا در غزه اخراج کرد و ۲۰۰ پناهجو را در یک مکتب کشت.
منابع وابسته به شفا خانه شفا در غزه گفته‌اند که آنان به دستور رژیم اسراییل مجبور به ترک شفاخانه شده‌اند. همزمان در نتیجه بمباران یک مکتب در غزه ۲۰۰ نفر جان باخته‌اند.
تصویری پخش شده از بیماران گواهی آن است که بسیاری از بیماران در حال پیاده رفتن در طول خیابانی پر از آوار مشاهده اند، در حالی که صدای تیراندازی نیز شنیده می‌شود.
در تحولی دیگر منابع صحی درغزه گفتند که دو انفجار در جبالیا در شمال غزه باعث کشته شدن ۸۰ غیر نظامی شد.
از طرف دیگر اسرائیل مکتب الفخوره در جبالیا را که در حمایت سازمان ملل قرار دارد بمباران کرده است .تصاویر هولناک، شمار بزرگی از جمله زنان و کودکان را در بخش‌های مختلف ساختمان با جراحات شدید یا در حالی که بی‌حرکت روی زمین افتاده‌اند نشان می‌دهد.
اما نظامیان رژیم اسراییل به بی‌بی‌سی گفته که نمی‌تواند تائید کند که به یک مکتب سازمان ملل متحد که به یک پناهگاه تبدیل شده حمله کرده است، اما درباره آن «تحقیق می‌کند». بربنیاد گزارش‌ها در این حمله دست‌کم ۲۰۰ تن کشته شده اند.
امابی‌بی‌سی گفته است این تصاویر از نظر موقعیت جغرافیایی به مکتب الفخوره در جبالیا مرتبط است.
فیلیپ لازارینی؛ سرپرست آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (انروا) گفته که او شاهد «تصاویر هولناکی از ده‌ها کشته و زخمی» در یک مکتب این سازمان که «هزاران آواره در آن پناه گرفته‌اند» بوده است.
وزارت صحت‌ فلسطین می‌گوید که آمار کشته‌ها در غزه به ۱۲۳۰۰ نفر رسیده است. بیم آن می‌رود که بیش از ۲ هزار نفر هم زیر آوار دفن شده باشند.
در همین حال، گفته می‌شود که در شفاخانه شفا، فقط «بیمارانی که قادر به حرکت نیستند و شمار خیلی کمی ازداکتران» مانده‌اند.
یک خبرنگار به بی‌بی‌سی گفته: «ما دستان‌مان را بالا گرفتیم و پرچم سفید حمل کردیم. دیشب خیلی سخت بود. صدای انفجارها و رگبار وحشتناک بود. بولدوزرها حفره‌های عظیمی در محوطه بیمارستان ایجاد کردند و بخشی از ساختمان‌ها را کندند.»
منابع صحی در غزه گفته اند که ۱۲۰ بیمار و شماری نوزادان نارس که تعداد آن‌ها را مشخص نشده است در بیمارستان مانده‌اند.
امریکا، متحد اسرائیل تاکید دارد که اسرائیل از قوانین جنگی عدول نکرده و جنایات رژیم صهیونست را دفاع از خود میداند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا