جامعه

تا دو سال دیگر 7 ملیون افراد مستحق در کشور از طریق برنامه اسکوب ثبت می شوند

کابل/باختر/22 قوس
سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کننده گان از همکاری سازمان غذایی جهان و والی ولایت کابل سپاس گزاری نمود، و تأکید کرد که توزیع مساعدت های بشردوستانه از طریق برنامه اسکوب (سیستم دیجیتلی مدیریت مستحقین) می تواند زمینه شفاف سازی و تشخیص خانواده های آسیب پذیر را بیشتر مهیا نماید .
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت کنند ه گان به آؤانس باختر ، وزیر امور مهاجرین و عودت کننده گان گفت «تا دو سال دیگر به تعداد 7 ملیون افراد مستحق در کشور از طریق برنامه اسکوب ثبت می شوند» وی توزیع کمک های بشردوستانه را از طریق سیستم دیجیتلی موثر عنوان کرده، و ادامه این روند را سازنده در بهبود وضیعت زندگی خانواده های آسیب پذیر دانست . 
محمد یعقوب حیدری والی ولایت کابل توزیع این کمک ها را برای خانواده¬های آسیب پذیر به موقع دانسته، و گفت «با توجه به رقم زیاد خانواده های بیجاشده و عودت کننده، و چالش های حاد آنان در ولایت کابل، این کمک¬ها می تواند برای حل مشکلات¬شان مفید تمام شود»
هم چنان نماینده سازمان غذایی جهان (WFP) توزیع مساعدت های بشردوستانه را در سه مرحل برای خانواده های بی بضاعت از طریق برنامه اسکوب شفاف توصیف نمود  و گفت « نخستین مرحله توزیع این کمک ها از ولایت های ننگرهار و کندهار آغاز و مرحله ابتدایی آن امروز در ولایت کابل شروع شد »
نماینده سازمان غذایی جهان بیان نمود « برای خانواده های مستحق از طریق برنامه اسکوب کارت های مشخص توزیع خواهد شد، که بر اساس کارت های توزیع شده برای آنان مساعدت های بشردوستانه توزیع خواهد شد »
وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان به همکاری سازمان غذایی جهان (WFP) برای 9600 خانواده بی بضاعت در ولایت کابل از طریق برنامه اسکوب (سیستم دیجیتلی مدیریت مستحقین) مساعدت نقدی توزیع نمود .
مساعدت¬های توزیع شده برای هر یک از این خانواده ها به مبلغ 2285 افغانی که بصورت مجموعی در سه مرحله به مبلغ 6855 افغانی می باشد، توزیع می گردد .
توزیع این مساعدت¬ها در ولایت های کابل برای 9600 خانواده، در ولایت ننگرهار برای 1000 خانواده و در ولایت کندهار برای 1000 خانواده توزیع می گردد .
این در حالیست که سازمان غذایی جهان در جریان سال 2017 برای (57142) خانواده مستحق مساعدت غذایی و نقدی را مساعدت نموده و برای (6500) تن کودک مواد مخصوص سوی تغذیه توزیع نیز کرده است . نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا