جامعه

جماهير انوري:‌ از طريق وزارت خارجه از مقامات دولت اندونيزيا به خاطر نجات جان افغانها سپاس مينمائيم

 

كابل/22/حمل/باختر

داكتر جماهير انوري، وزير امور مهاجرين و عودت كنند گان از مقامات آستراليا خواست تا به تقاضاي پناهنده گي يكصد و بيست افغان كه در آب هاي اندونيزيا از خطر غرق شدن نجات داده شده اند،‌ طور منصفانه برخورد كنند.

گزارشها خبري حاكيست كه يكصد و بيست افغاني كه از طريق آب هاي اندونيزيا روانه آستراليا بودند و كشتي شان كه در حالي غرق شدن قرار داشت از جانب مقامات اندونيزيا نجات داده شده اند.

وزير امور مهاجرين وعودت كننده گان كه در زمينه امروز با خبرنگار آژانس باختر صحبت ميكرد،‌ گفت كه نامه اي را به وزارت خارجه ارسال داشته تا ازمجاري ديپلوماتيك از مقامات دولت اندونيزيا به خاطر نجات جان افغانها  ابراز سپاس نمايند.

وي گفت، جاي مسرت است كه عده اي زيادي از هموطنان ما كه از راه هاي پر خطر عازم آستراليا بودند از غرق شدن نجات يافته اند.

وي افزود، ‌در اين نامه همچنان از مقامات آستراليا تقاضا شده است تا بر مبناي تفاهمنامه هاي سه جانبه در جهت رسيده گي به تقاضاي اين پناهجويان طور عادلانه و منصفانه  رسيده گي شود.

داكتر انوري خاطر نشان ساخت كه جمهوري اسلامي افغانستان بخاطر جلوگيري از قاچاق انسان كه بيشتر افغانها قرباني اين پديده مي شوند، خواستار همكاري كشورها در امر مبارزه با آن شده است.

وزير امور مهاجرين و عودت كننده گان افزود كه يكبار ديگر ما از مقامات كشورهاي ميزبان تقاضا مينمائيم تا در پذيرش متقاضيان افغان براي پناهنده گي در كشورهاي شان از نرمش كار بگيرند و نيز در امر مبارزه با قاچاقبران انسان طور جدي برخورد نمايند.

در اين حال فرامرز تمنا معاون سخنگوي وزارت امور خارجه نيز گفت كه سفارت افغانستان در اندونيزيا اين موضوع را طور جدي پيگيري مينمايد و وزارت امور خارجه در جهت حل مشكلات اين افغانها آنچه لازم است انجام خواهد داد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا