اخبارامنیت

امرالله صالح؛ هیچکسی در پیوند به تخریب پایه های برق بازداشت نشده است

کابل/ ۲۶ثور/ باختر

با آن که وزارت امور داخله به روز جمعه اعلام داشت؛ چهار نفر در پیوند به تخریب پایه های برق بازداشت شده اند، مگر یک مقام ارشد دولتی می گوید که تاکنون هیچکسی بازداشت نشده است.

در جریان کمتر از دو هفته سیزده پایۀ برق در شمال کابل تخریب شده است که از اثر آن برعلاوۀ قطع شدن جریان برق در کابل و شهرهای دیگر، ملیون ها افغانی به شرکت برق خساره وارد شده است.

وزارت امور داخله به روز جمعه اعلام داشت که چهار نفر در پیوند به خراب کاری های اخیر بازداشت شده اند، معاون سخنگوی وزارت امور داخله که این خبر را همگانی کرد، درباره هویت، وابستگی و محل گرفتاری این چهار نفر چیزی نگفت. اما امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری می گوید که تاکنون در پیوند به انفجار پایه‌های برق کسی بازداشت نشده است.

او در یادداشتی کوتاهی در صفحه‌ فیس‌بوک خود نوشته است: «تدابیر جدی پیش‌گیرانه» برای حفاظت از پایه‌های برق اتخاذ شده است.

به گفتۀ او، تلاش متمرکز برای تثبیت – بازداشت و «سزارسانی» به عاملان این «جنایت و فتنه» ادامه دارد.

شماری از آگاهان سیاسی وزارت امور داخله را متهم کرده اند که چیزی را که وجود نداشت، خبرسازی کرده است، در حالی که هیچ کسی در پیوند به این جنایت بازداشت نشده است، وزارت داخله از بازداشت چهار نفر سخن گفته است که می توان آن را یک بازداشت خیالی  برای کاهش انتقادهای دانست که در برابر نهادهای امنیتی قرار دارد، این نهادها به ناتوانی در تامین امنیت تاسیسات عامه متهم شده اند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا