جهان

قربانیان ویروس کرونا در جهان از 24هزار نفر بیشتر شد

واشنگتن/ وی اوای / 8 حمل/ باختر
براساس معلومات جمع آوری شده توسط پوهنتون جانز هاپکینز، آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان تا صبح امروزبه 532,263 نفر رسید. تا کنون بیش از 24هزار نفر جان باخته‌  اند و 124,349 نفر هم بهبود یافته‌اند.
با گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان، آمارمبتلایان در امریکا نزدیک به ۷۰ هزار نفر ومرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آن کشور به ۱۰۵۰ نفر رسیده است.
سنای امریکا ناوقت چهار شنبه لایحه بسته کمکی دو هزار میلیارد دالری را برای کمک به کارگران و کارمندان و شرکت های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا تصویب کرد.
در چین جایی که برای اولین بار ویروس کرونا به وجود آمد، تا حال حدود ۸۱ هزار نفر مبتلا و نزدیک به ۳۳۰۰نفر جان باخته اند.
در ایتالیا بحران کرونا همچنان ادامه دارد. آمارمبتلایان در آن کشور به ۷۴۳۸۶ نفر رسیده است و مرگ و میر از مرز ۸۰۰۰ نفر گذشته است. تا حال در ایتالیا ۲۹ داکتر و کارمند صحی نیز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.
تعداد قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا از ۴۰۰۰ نفرگذشته است و تعداد مبتلایان به ۵۶۱۸۸ نفر رسیده است.
در فرانسه نیز تا کنون ۲۵هزار مبتلا تایید شده است و تاکنون ۱۳۳۱ نفر جان باخته‌اند سخنگوی دولت فرانسه هم از احتمال تمدید قرنطین دو هفته‌ یی خبر داد که قرار است جزئیات نهایی آن تا چند روز آینده اعلام شود.
در بریتانیا شمار آخرین تلفات ویروس کرونا به ۴۶۵نفر رسیده است و گزارش‌ها حاکی از ابتلای حدود ۹۶۴۲ نفر به این ویروس در آن کشور است.
در آلمان ۳۹۵۰۲ نفر ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۲۲۲نفر تا حال در اثر ابتلا به این ویروس باخته اند.
طبق پیش بینی های سازمان جهانی تجارت، رکورداقتصادی و بیکاری ناشی از هم گیری ویروس کرونا در جهان بدتر از رکورد اقتصادی سال ۲۰۰۸ خواهدبود.
#  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا