جهان

وزارت خارجه امریکا ازروابط سازمان استخبارات پاکستان با شبکه تروریستی حرکت المجاهدین سخن گفت

کابل باختر/ 24/ اسد
درحالیکه حملات راکتی و توپخانه یی پاکستان بربخش های از کنر ادامه دارد یک مسوول امنیتی آن ولایت از موجودیت حداقل هشت هزار طالبان که بیشترشان پاکستانی است، خبر میدهد.
عبدالحبیب سید خیلی قوماندان امنیه ولایت کنر گفته است که طالبان دربخش های از آن ولایت فعال شده اند وتعداد افراد طالب که اکثریت شان را پاکستانی ها تشکیل میدهد به هشت هزار نفر میرسد .
وی میگوید که طالبان درکنر و نورستان به یازده تنظیم وابسته اند و تروریستان گروه البدر، حرکت المجاهدین، لشکر طیبه و القاعده درکنار طالبان افغان علیه عساکر دولتی درکنر میجنگند.
این مقام محلی ولایت کنر درحالی از موجودیت تروریستان چند ملیتی درآن ولایت سخن میگوید که حملات راکتی و توپخانه یی پاکستان بربخش های از ولایت کنر شدت یافته و همزمان با شدت یافتن این حملات ، شمار تروریستان منجمله تروریست های لشکر طیبه، البدر و حرکت المجاهدین دراین ولایت بیشتر شده است.
به باور آگاهان سیاسی با آنکه اقدامات تحریک آمیز نظامیان پاکستانی بنام موجودیت هراس افگنان پاکستانی در خاک افغانستان عنوان شده مگر درحقیقت پاکستان میکوشد به این گونه حملات زمینه را برای جاسازی بیشتر طالبان حتا گمشتاگان و نظامیان خود درنورستان و کنرو جا های دیگر افغانستان مساعد سازد که چنین شده و اکنون شماری زیادی ازنظامیان پاکستانی در جامه محلی نه تنها درکنر ونورستان علیه عساکر افغان و مردم محل جنگ می نمایند بل از این طریق به بخش های دیگر افغانستان نفوذ کرده اند.
لانگ دار ژورنال یک نشریه امریکایی اخیراً نگاشته است، گروه حرکت المجاهدین که افراد آنها در کنار سایر جریان های تروریستی درنا امنی ها ، جنگ و تخریب بخش های شرقی افغانستان دخیل اند ضمناً وزارت خارجه امریکا از روابط نزدیک حرکت المجاهدین با سازمان های استخباراتی پاکستان سخن گفته وتذکر داده درهیچ مزاحمت برای کار این جریان تروریستی درپاکستان وجود ندارد و رهبر آن فضل الرحمان خلیل در اسلام آباد زندگی میکند.
حرکت المجاهدین یکی از سازمان های تروریستی است که درایجاد و رشد آن آی اس آی پاکستان نقش دارد و از آن درجنگ های نیابتی پاکستان در کشمیر هندوستان و افغانستان استفاده شده است.
آگاهان سیاسی افغان به این باور اند که وزارت خارجه امریکا با تثبیت حرکت المجاهدین و سایر گروه های تندرو مذهبی به عنوان شبکه های تروریستی باید به فکر مجازات عاملان و حمایت کنند گان این شبکه ها باشد زیرا تنها محکوم کردن و یا ارائه یک گزارش نمیتواند مشکل را حل کند بهتر است که وزارت خارجه امریکا در کنار شبکه ها و سازمان های تروریستی حامیان و حمایت کننده گان این سازمان ها را نیز از نظر نه انداخته و آنان را نیز شامل تحریم نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا