امنیت

طارق شاه بهرامی : تعهدات ناتو در رابطه به افغانستان مهم است,, در بیست و یک ولایت درگیری ادامه دارد

کابل باختر 13 سرطان
سرپرست وزارت دفاع ملی می گوید که تعهدات ناتو در رابطه به ثبات افغانستان مهم است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع ملی امروز در یک نشست خبری روی کنفرانس وزرای دفاع ناتو و اوضاع امنیتی کشور توضیحات داد. 
این کنفرانس اخیرآ در در شهر بروکسل کشور بلژیک و با شرکت وزرای دفاع کشور های عضو ناتو و سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان برگزار شد.
سرپرست وزارت دفاع ملی می گوید که نتایج این کنفرانس برای افغانستان یک دست آورد است .
وی تاکید کرد که تعهدات اعضای ناتو در رابطه به ثبات افغانستان مهم است  اعضای این سازمان برنامه چهار ساله امنیتی افغانستان را تایید کردند و بحث روی منابع مالی آن را آغاز نموده اند
وی  افزود:آنها هم عقیده با مااند که باید روی توانایی های بیشتر نیروی های امنیتی و دفاعی کشور ما کار نمود.
وی خاطر نشان ساخت که اردوی ملی و قوت های دیگر نظامی کشور ما جوان اند  و باید روی آن ظرفیت سازی نمود.
وی گفت:آنچه مهم است این است که ناتو و امریکا متفق به این اند که جنگ جاری در افغانستان ابعاد منطقه یی دارد و آن ها باید به عنوان همکار درازمدت افغانستان باقی بمانند.
به گفته بهرامی، بیست و نه کشور عضو ناتو تعهد خود را تجدید کردند که با افغانستان به عنوان همکار و حمایت کننده باقی خواهند ماند و به کشوری اجازه داده نمی شود  که در امور افغانستان مداخله کند.
پانزده کشور از اعضای ناتو تعهد کردند که نیرو های خود را در افغانستان افزایش دهند .
بهرامی یاد آور شد که هیئت افغانی در نشست اخیر بروکسل از موجودیت پناهگاه های تروریستان در آن طرف خط فرضی دیورند یاد آوری نمود و خواستار همکاری ناتو در بر چیدن مخفی گاه های تروریستان شد که این نظریه مورد حمایت ناتو قرار گرفت و این گفته ها قابل درک بود که افغانستان قربانی تروریزم است.
اعضای کشور های عضو ناتو موافقه کردند که مدیریت جنگ در افغانستان بدست نیرو های افغانستان باقی خواهد ماند و به تجهیز نیرو های امنیتی و دفاعی افغان تاکید شد و جای طیاره  های فعلی را طیاره های جدید خواهد گرفت.
طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع ملی همچنان در این نشست خبری از انکشافات اخیر نظامی در کشور هم یاد آوری نمود.
او گفت که بعضی از ولایات با تهدید های امنیتی مواجه اند دشمنان افغانستان در سالروان اهداف استراتیژیکی داشتند که یکی آن سقوط  سه ولسوالی در بدخشان بود  که با چترال پاکستان هم سرحد اند  آنها در نظر داشتند تا با سقوط این ولسوالی ها سه ولایت را سقوط دهند که به اهداف شان نرسیدند . اخلال امنیت و سقوط ولایت کندز و حاکمیت بر سه ولسوالی ولایت ننگر هار شامل این برنامه های راهبردی دشمنان افغانستان در سال روان است.
سرپرست وزارت دفاع ملی یاد آور شد که جنگ در بیست و یک ولایت کشور وجود دارد مگر هشت ولایت شاهد در گیری های شدید اند و شماری زیادی از تروریستان خارجی در کنار طالبان با نیرو های امنیتی و مردم ما  در جنگ اند. عبدالخالق –  بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا