امنیت

سخنگوی امنیت ملی : تروریستان تمرکزشان را به شهر های بزرگ بیشتر ساخته اند

کابل باختر/ 28/ عقرب
سخنگوی ریاست امنیت ملی میگوید حلقه های تروریستی با تشدیدفعالیت های هراس افگنانه در شهرها، میخواهند خود را مطرح جلوه دهند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، حسیب صدیقی سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی امروز دریک نشست خبری گفت : تروریستان درمیدان جنگ شکست خورده و تعداد زیاد از افراد خودرا از دست داده و باتغییرتکتیک و برنامه ها که همانا توجه به شهرهای بزرگ است میکوشند خود را مطرح جلوه دهند و  فعالیت های هراس افگنانه شان را تشدید بخشند .
او گفت: دشمنان بالای شهر کابل دایم تمرکز مخربانه داشته است و در حملات اخیر خود در شهر کابل رسانه های ملی و بین المللی را متوجه خود ساخته اند.
او بیان نمودکه حملات اخیر درشهر کابل، جنگ تبلیغاتی برضد شهروندان است و با راه اندازی حملات اخیر، دشمن میخواهند حضور فعال خود را برای مردم نشان دهند.
به گفته صدیقی، درماه های قبل دامنه جنگ به بیست و دو ولایت وسعت پیدا کرده بود اما در نتیجه عملیات های نیروهای امنیتی افغان و گرفتاری افراد برجسته تروریستان دامنه جنگ به شش ولایت نزول کرد که شامل ولایات هلمند ، قندز ، کنر ، ننگرهار ، بدخشان و فاریاب میباشد.
او گفت طالبان درسال جاری میخواستند تا چند ولسوالی کلیدی را سقوط داده و درآن برای خود مرکز ایجاد نمایند، اما به هدف خود نایل نگردیدند .
وی خاطر نشان کرد که با ازدیاد عملیات های تصفیوی نیروهای امنیتی، حملات راکتی و ماین گذاری های گروه های تروریستی درسطح کشور چهل و پنج درصد کاهش یافته است اما در شهرهای بزرگ شصت و هشت درصد ازدیاد یافته است .
همچنان او گفت ، نیروهای امنیت ملی، یک گروپ تروریستان را همراه با ماین و مواد انفجاریه درکابل گرفتار نمودند که ازآنها تحقیقات ادامه دارد.
او گفت نیروهای امنیت ملی دو انتحار کننده و هفده تروریست را درولایت ننگرهار نیز گرفتار نموده است.
صدیقی علاوه کرد که قرار است استراتیژی ملی امنیتی افغانستان تدوین گردد و دراین استراتیژی شیوه ها و صلاحیت های نیروهای امنیتی افغان تعیین میگردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا