جهان

ایران: اگر نفت ایران تحریم شود یک قطره نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد

کابل باختر 7 جدی

معاون اول رئیس جمهور ایران دیروز در سومین همایش بین‌المللی "ارتقاء توان داخلی" هشدار داد: "اگر بناء باشد نفت ایران را تحریم کنند یک قطره نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد."

به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر به نقل از خبر گزاری ایرنا، محمدرضا رحیمی با بیان اینکه «ما علاقه‌یی به دشمنی نداریم اما غربی‌ها نمی‌خواهند نقشه‌های خود را رها کنند» وی افزود: «دشمنان زمانی دست از توطئه های خود بر خواهند داشت كه با تمام قدرت آنها را سرجای خود بنشانیم.»

امریکا و اتحادیه اروپا در اعتراض به ادامه برنامه هسته‌یی ایران در صدد تشدید تحریم ایران و توسعه آن به حوزه نفت و گاز این کشور هستند.

در همین حال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آزمایشی را با نام "ولایت نود" آغاز کرده که از سوم تا سیزدهم جدی برگزار می‌شود.

پرویز سروری، رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی گفته بود که نیروهای مسلح ایران در تدارک برگزاری یک آزمایش دریایی در تنگه هرمز هستند و این آزمایش در آینده نزدیک انجام می‌شود.

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرده بود که تمرین برای بستن تنگه هرمز، بخشی از مانور برنامه‌‌ ریزی شده نیروهای دریایی ایران خواهد بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا