سیاست

جنرال دوستم: مردم توقع دارند به بی سرو سامانی پایان داده شود

کابل باختر 30 حمل

سترجنرال عبدالرشید دوستم، سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری امروز با وزرای تجارت، معارف، انرژی و آب، زراعت و آبیاری، اقتصاد، شهرسازی، عدلیه، فواید عامه و اطلاعات و فرهنگ دیدار و پیرامون تسریع روند امور در وزارتخانه ها بحث و گفتگو کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در آغاز این دیدار سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری از دیدار با وزرای جدید کابینه اظهار خرسندی کرده گفت که با در نظر داشت مشکلات جاری در کشور نمایند گان مردم عزیز ما به شما رای اعتماد دادند و این اعتماد را باید حرمت گذاشت.

سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری یاد آور شد که نمایند گان مردم با در نظر داشت اهلیت و شایسته گی های شما به شما اعتماد کردند و این آرزوی زعامت کشور بود تا بتوان به مسایل حاد و مشکلات جاری در کشور رسید گی کرد.

سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری افزود که همانگونه که ما مکلفیت داریم تا در تصمیم گیری های ملی نقش ایفا کنیم، برای آوردن ثبات، صلح و امنیت در کشور نیز مکلفیت داریم و باور دارم که تلاش های شما در سرو سامان بخشیدن به وضعیت اقتصادی کشور و آغاز برنامه های انکشافی در کشور نیز سازنده می باشد.

سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری سپس به مسایلی چون گروگان گیری سی ویک تن از هموطنان ما در ولایت زابل، رخداد های غم انگیز بدخشان و جلال آباد اشاره کرده افزود که این رخداد ها بر روان عامه اثرات ناگواری وارد کرده است و مردم از ما توقع دارند که به این نابسامانی ها پایان بدهیم.

بعدأ عبدالبصیر انور وزیر عدلیه به نمایند گی از از دیگران در سخنانی از  اعتماد نمایندگان در شورای ملی اظهار قدردانی کرده گفت که اعتماد نمایند گان مردم افغانستان را ارج می گذاریم و باورداریم که اینک با تکمیل کابینه دولت، مردم روحیه شان تقویت می شود و ما همه متعهد هستیم تا وارد عمل شده برای مردم و کشور خویش مصدر خدمت گردیم.

وی همچنان یاد آور شد که ندای ما به مخالفین کشور این است که با حکومت یکجا شوند تا این کشور ویران شده را دوباره آباد کنیم و در شاهراه ترقی و پیشرفت قرار بدهیم.

طبق یک خبر دیگر، ستر جنرال عبدالرشید دوستم، سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری امروز جمعی از بزرگان و منورین سرپل را به حضور پذیرفته و با ایشان پیرامون وضعیت جاری در مناطق شان و مشکلات محیطی مردم سرپل گفتگو کرد.

در این دیدار دو تن از بزرگان سرپل به نماینده گی از دیگران پیرامون وضعیت جاری در ولایت سرپل گزارش داده و به مشکلاتی اشاره کردند که دامنگیر مردم آن ولایت می باشد.

ایشان از سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری تقاضا کردند که به وضعیت امنیتی در آن ولایت بیش از هر چیز دیگر توجه شود و در کنار آن در باره تسریع روند ساخت و ساز در سرپل و ایجاد برنامه های انکشافی یی که بتواند مردم را صاحب کار و اشتغال کند، از سوی دولت تلاش صورت بگیرد.

آنان از حیف و میل زمین های دولتی در آن ولایت شکایت نموده تقاضا کردند تا به این معضل نیز رسیده گی شود.

سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با بزرگان سرپل به آنها وعده داده که بزودی هیأت با صلاحیتی را برای بررسی غضب زمین های دولتی در ولایت سرپل به آن ولایت اعزام خواهم کرد تا پس از بررسی نتایج تحقیقات شان، اقدامات لازم در زمینه صورت بگیرد.

بر بنیادی یک خبر دیگر : ستر جنرال عبدالرشیددوستم سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری امروز در با تعدادی از نمایند گان مردم کشور در شورای ملی و برخی از بزرگان و شخصیت های اجتماعی، ملاقات کرد.

در آغاز این دیدار محمد نعیم لالی نماینده مردم قندهار در ولسی جرگه به نماینده گی از دیگران صحبت کرده یاد آور شد که اکنون پس از پایان کار کسب رای اعتماد وزرای کابینه از سوی ولسی جرگه کشور، توجه زعامت کشور باید به گزینش والیان ولایات معطوف گردد زیرا این مسأله نیز بسیار مهم و جدی تلقی می شود و مردم منتظر عملکرد دولت در این راستا می باشند.

سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری با سپاس از نمایند گان مردم افغانستان بخاطر دادن رای اعتماد به وزرای کابینه یاد آورشد که در مشورت با رئیس جمهور مسأله گزینش والیان کشور در سرخط اولویت های کاری قرار دارد و بزودی شاهد تحقق این امر نیز خواهید بود.

سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری خاطر نشان کرد که نبود والیان در ولایت ها خلایی را ببار آورده است که رخداد المناک در ولایت ننگرهار ناشی از آن می باشد و به این معضل نیز رسید گی صورت میگیرد
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا