جامعه

نهاد زیر خط کابل رسما به فعالیت آغاز کرد

کابل 6 حوت باختر
به مناسبت سی و نهمین سالگرد قیام مردم کابل در برابر ستم پیشگان نهادی زیر نام خط کابل امروز رسماً فعالیتش را آغاز کرد.
به گزارش آژانس باختر، خط کابل به خاطر احقاق حقوق و احیای جایگاه کابلیان و جهت زنده نگهداشتن  خاطره سوم حوت 1358 شکل گرفته است.
قدریه یزدان پرست کمیشنر کمیسیون مستقل حقوق بشر و یک تن از مسوولان این نهاد در رابطه به ایجاد خط کابل گفت : خط کابل، مسیر سرنوشت کابلیان و سرنوشت ما تا بهشت خواهد بود.
وی علاوه کرد که خط کابل به خاطر تحقق اصلاحات امنیتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی تا رفاه مردم وتحقق اهداف ملی در همسویی با سایر نهادها به مثابه گروه فشار عمل خواهد کرد.
عالمی بلخی وزیرامور مهاجرین عودت کنندگان با گرامی داشت از شهدای قیام سوم حوت و قیام چارکنت ولسوالی بلخ گفت: این قیام ها در تاریخ جهاد و مجاهدین جایگاه بی به دلیل دارد.
وی همچنان اضافه کرد که از قیام کابل تاکنون نزدیک چهل سال است که مردم برای صلح قربانی م یدهند اما تا هنوز به صلح نرسیده اند.
وی ابراز امیدواری کرد که تلاش جاری برای رسیدن به صلح نتیجه بدهد و مردم به صلح و رفاه همیشگی برسد و به تمام ناهنجاری منطقه پایان گذاشته شود.
سید فرهاد سعید رییس نهاد خط کابل ایجاد خط کابل را برای کابلیان محروم و همیشه حاضر در صحنه تبریک گفت و اضافه کردکه کابل گذرگاه تمدن ها بود و حکایت کننده رشادت ودلیری کابلیان، وی همواره سنگ نیگون بختی  برفرق کالبیان خورده است و اما همایی سعادت برفرق دیگران نشسته است.
وی اضافه کرد که خط کابل به عنوان یکی از جریان های مردمی سمت و سو گرفته است  است تا به تمام محرومیت های تاریخی مردم منطقه پایان بگذارد.
وی در خاتمه صحبت خود پیشنهادکرد که روز سوم حوت، روز کابل نام گذاری شود.
باید گفت که موسسان این نهاد شامل نامزدان مردم کابل در انتخابات پارلمانی 1397،مسوولان نهادها، متنفذان، خبره گان، فعالان مدنی و ظرفیت های برازنده کابلی می باشند.  ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا