جهان

لایحه دفاعی 585 میلیارد دالری امریکا تصویب شد

واشنگتن/اشوشیتد پرس/باختر/14 قوس
مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه 585 میلیارد دالری سیاست دفاعی امریکا را تصویب کرد که به بارک اوباما اجازه می دهد اقدامات نظامی آن کشور علیه گروه داعش در عراق و سوریه راگسترش دهد.
به گزارش آژانس خبری اسوشیتدپرس لایحه یاد شده با 300 رای موافق جمهوری خواهان و دموکرات های مجلس نمایندگان در برابر 119 رای مخالف به تصویب رسید و این امکان را برای اردوی امریکا فراهم می کند که علاوه بر افزایش یک درصدی حقوق نیروهایش به ساخت کشتی ، طیاره و سایر ابزار و ادوات جنگی در سراسر کشور اعتبار اختصاص دهد.
این لایحه به جنگ میان امریکا و متحدان آن علیه گروه داعش توجه دارد به طوری که برای افزایش حملات هوایی و اعزام هزار و 500 نفر نیروی بیشتر به منطقه، پنج میلیارد دالر پیش بینی کرده است.
لایحه دفاعی امریکا در عین حال به پنتاگون اجازه می دهد که برای آموزش و تجهیز شورشیان میانه رو سوریه در نبرد علیه بشار اسد، رییس جمهور سوریه، برنامه ریزی کند، و اختیارات قانونی پیشین را تمدید می کند.
لایحه جامع دفاعی امریکا هفته آینده نیز در مجلس سنا به رای گذاشته خواهد شد و به نوشته اسوشیتدپرس احتمال می رود در آن مجلس نیز تصویب شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا