اقتصاد

یکصدوپنجاه هزار تن میوه تازه وخشک به خارج صادر شده است

قندهار باختر 13 دلو
رئیس اتاق های تجارت ولایت قندهار  میگوید که امسال  یکصدوپنجاه  هزار تن میوه خشک وتازه به خارج از کشور صادر شده است .
حاجی نصر الله زهیر رئیس اتاق تجارت قندهار  به آژانس باختر  گفت: از شروع سالجاری  1393 تا اکنون به ارزش شصت وسه میلیون دالر امریکایی میوه خشک شامل کشمش ، شکر پاره ، بادام ، جلغوزه وبسته می باشد وحدود سه میلیون ودو هزار  وهشتادوسه دالر امریکایی میوه تازه  به بازار های جهانی صادر شده است .
وی اضافه کرد که میوه تازه صادر شده شامل  انار ، انگور ، خربوزه ،سیب وزردآلو میباشد.
به گفته وی، انار قندهار  دربازار  جهانی از شهرت زیاد  برخوردار بوده وسالانه  یک مقدار  زیاد این  میوه به بازار های جهانی عرضه میگردد.
زهیر علاوه کرد که میوه تازه وخشک قندهار  به کشور  های پاکستان  وهندوستان  وهمچنان  دوبی  صادر میگردد.
به گفته  زهیر  امسال  از صادرات یکصدوپنجاه  تن میوه خشک  وتازه  از ولایت قندهار  صد میلیون دالر به اتاق های تجارت عاید شده است .
رئیس اتاق  تجارت قندهار در رابطه به مشکلات تجار گفت  که انار  صادر شده  به کشور پاکستان بنام انار پاکستان  به سایر کشور ها صادر میگردد .
شاه ولی یکتن  از تجار میوه گفت: ما طی سیزده سال از حکومت  خواستیم تا در راستای  صادرات میوه خشک وتازه  به کشور های خارج با ما همکاری  نمایند تا صادرات میوه کشور به نام کشور خودما به خارج صادر گردد.
همچنان  وی درقسمت  نگهداری  میوه تازه از اتاق های تجارت خواست تا سردخانه ها  ویا جای مناسب برای نگهداری میوه تازه  داشته باشیم  تا از خراب شدن میوه جلوگیری  به عمل آید وهم از ضایعات آن جلوگیری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا