صحت

مردم سمنگان از افزایش تلفات ناشی از کرونا نگران اند

ایبک / 1 سرطان / باختر
افزایش مرگ و میر موج سوم کرونا در ایبک با عث نگرانی شدید مردم آن ولایت شده است .
این در حالی است که قاری جلال الدین مسوول غسل خانۀ اموات هجرت شهر ایبک می گوید روزانه هشت تا دوازده تن که در اثر ابتلا به این ویروس جان شان را از دست می هند در آن محل شستشو می شوند .
مسوولان صحی سمنگان می گویند که قبل از شیوع موج سوم کرونا در سمنگان روزانه دو تا هشت تن جان شان را از دست می دادند اما در حال حاضر این رقم افزایش یافته است .
گفته می شود که از یک ماه به اینسو دوصد و نود تن از مرد و زن که در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند به این غسل خانه انتقال داد شده اند .
عبدالمتین امین مسوول جمع آوری واقعات کرونا در شفاخانه کوید نوزده ایبک می گوید روزانه پنجاه تا هفتاد نفر غرض درمان به آن شفاخانه مراجعه می کنند و در حال حاضر سی و دو تن به شمول دوازده زن تحت درمان قرار دارند .
وی افزود که از آغاز موج سوم کرونا در سمنگان تا کنون ششصد و بیست و سه واقعۀ مثبت کرونا ثبت شده است که شماری از آنان درمان شده اند و از شفاخانه مرخص شده اند و تعدا دیگر شان فوت کرده اند .
موصوف اضافه کرد که شفاخانه کوید نوزده سمنگان با کمبود آکسیجن مواجه است و ماشین آکسیجنی که به شفاخانه پنجاه بستر کوید نوزده انتقال شده است ، تا حال فعال نشده است . لیلما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا