اقتصاد

بزرگترین فابریکه تولید خوراک مرغ افتتاح شد

کابل باختر 11 جدی
سرپرست وزارت زراعت به هدف تقویه زیرساختارهای بخش زراعت درافغانستان، یک فابریکه تولید دانه خوراک مرغ به ارزش سه ونیم ملیون دالر را در پارک های صنعتی شیخ مصری ولایت ننگرهار افتتاح نمود.
به گزارش آژانس باختر: عبدالقدیرجواد سرپرست وزارت زراعت که به هدف افتتاح پروژه های انکشافی آن وزارت به ولایت ننگرهار سفر کرده بود گفت که این فابریکه دریک ساعت ظرفیت تولید ۱۰ تن خوراک مرغ را دارد .
جواد افزود که وزارت زراعت امسال به منظور رشد و گسترش پروژه های انکشافی زراعتی در ولایت ننگرهار نزدیک به ۸۰ ملیون افغانی را تخصیص داده که تاحال ۸۸ درصد این پول به مصرف رسیده است .
عمده ترین پروژه های که درجریان سفر سرپرست وزارت زراعت در ولایت ننگرهار افتتاح گردید شامل یک باب آسیاب برقی برای پروسس برنج بنام آسیاب شالی سمیع ابراهیم به هزینه یک ونیم ملیون دالر که دریک ساعت ظرفیت پروسس ۵ تن برنج را دارد، احداث ۱۶ خانه سبز،  فارم پرورش مرغ نسلی که دریک وقت ظرفیت پرورش ده هزار قطعه مرغ را دارد و فارم پرورش مرغ های بریدر که در یک وقت ظرفیت پرورش ده هزار قطعه مرغ را دارد و دستگاه چوچه کشی مرغ که دریک ماه ظرفیت تولید ۱۵۸ هزار قطعه مرغ را دارد، میباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا