سیاست

معاون سفیر امریکا در کابل با معاون رییس جمهور دیدار کرد

کابل باختر 9 اسد
دیوید ای لیندوال معاون سفیر ایالات متحده امریکا در کابل با قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار و در مورد مسایل مورد علاقه گفتگو کرد.
دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، معاون رییس جمهور در این دیدار اظهار داشت: مشکلات فراروی اصلاحات انتخاباتی و برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی ها حل شده و حکومت مصمم است که انتخابات را در سال جاری برگزار کند.
وی افزود: گرچه هنوز مشکلات به خصوص به لحاظ تخنیکی و فراهم سازی زمینه شفافیت کامل انتخاباتی، باقی مانده است ولی چالش های اساسی رفع گردیده است. 
قانونپوه سرور دانش هم چنین اظهار داشت: مشکلات افغانستان امروز تنها مربوط به خود افغانستان نمی شود بلکه  مربوط به همکاران بین المللی به خصوص ایالات متحده نیز است.
وی افزود: بسیاری از مسایل از جمله ثبات سیاسی، صلح، امنیت، حقوق بشر و انکشاف در افغانستان به هردو کشور مربوط می شود و ما امیدواریم که ایالات متحده در تمامی زمینه ها هم چنان در کنار مردم و دولت افغانستان باشد.
در این دیدار دیوید ای لیندوال معاون سفیر ایالات متحده نیز ضمن اظهار قدردانی از همکاری های معاون رییس جمهور در گذشته، گفت: انتخابات در افغانستان و اصلاحات انتخاباتی برای ایالات متحده اهمیت بنیادی دارد و ما در تمام مراحل در کنار دولت و مردم افغانستان خواهیم بود.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به تجربیات گذشته و عزم جدی مقامات و هیئت رهبری حکومت وحدت ملی امیدواری های زیادی برای آینده افغانستان خلق شده است و ما بیش از گذشته امیدوار هستیم. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا