امنیت

اعلامیه دفتر شورای امنیت ملی در رابطه به گزارش شش ماهه تلفات ملکی یوناما

کابل/ ۶ اسد/ باختر
گزارش شش ماهۀ یوناما را در مورد تلفات ملکی دریافتیم و تذکر می‌دهیم که یافته‌ها و شواهد حکومت از ساحه نشان می‌دهد، که طالبان مسلح بیشترین مسوول تلفات ملکی استند. گروه طالبان یا مستقیم، عامل تلفات ملکی استند ویاهم به گروه‌های تروریستی دیگر زمینه‌سازی می‌کنند که بر افراد ملکی حملات را انجام دهند.
با توجه به نگرانی‌های موجود در مورد راهکار تهیه گزارش، دولت متعهد است، که با دفتر یوناما به گونۀ مشترک کار کند که یافته‌های میدان جنگ بتواند، انعکاس دهنده، ارقام واقعی باشد.
خشونت و حملات طالبان در برابر افراد ملکی بعد از آن افزایش یافته است که طالبان در معامله قطر تعهد کردند که خشونت‌های شان را کاهش می‌دهند.
ما یک بار دیگر از طالبان دعوت می‌کنیم که آتش‌بس دایمی و سراسری را بپذیرند و گفت وگوهای مستقیم صلح را هر چه زودتر آغاز کنند٬ تا با ویروس کرونا مبارزه جدی صورت گیرد و تلاش‌های جاری صلح کامیاب شود و مردم ملکی به درستی محافظت شوند.
دولت جمهوری اسلامی افغانستان ماه‌ها در حالت دفاعی باقی ماند، ولی طالبان در این مدت در برابر مردم افغانستان و تاسیسات عامه خشونت‌های شان را دوام بخشیدند.
نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از رییس جمهور و سرقومندان اعلی و رهبری بخش های امنیتی هدایات واضح دارند که برای حفاظت از مردم ملکی و تاسیسات عامه٬ تمام راهکار و پالیسی‌های موجود را تطبیق کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا