امنیت

برنامه جمع آوري اسلحه غيرمجاز بار ديگر با شك و گمان ها آغاز شد

كابل/13/جوزا/باختر

پوليس كابل امروز بار ديگر برنامه جمع آوري اسلحه غير مجاز پاكکاری شيشه هاي دودي را در كابل آغاز كرد. مقامات امنيتي هشدارداده اند هرگاه در اين زمينه کسی باما همكاري ننمايد به زور متوسل خواهند شد.

به گزارش آژانس باختر،‌ اخيرا"ً‌ وزارت امور داخله با انتشار اطلاعيه از تمام اراكين پوليس، اعضاي شوراي ملي، شخصيت هاي ملي، متنفذين قومي و بالاخره ازتمام هموطنان خواست همكاري نمايند تا از گشت و گذار وسايط شيشه سياه و دودي و حمل اسلحه بدون مجوز جلوگيري شود.

وزارت داخله ميگويد كه با در نظرداشت ايجابات وضع، شرايط و تهديدهاي امنيتي از گشت و گذار وسايط شيشه سياه و حمل اسلحه ثقيل جلوگيري ميگردد و هرگاه ضرورت باشد غرض تطبيق اين برنامه به زورهم متوسل ميگردند.

در طول يك سال اخير اين چندين باريست  كه وزارت داخله و به صورت مشخص پوليس كابل از جمع آوري اسلحه غير قانونی و عدم اجازه به گشت و گذار آن وسايط كه فاقد اسناد اصولي با شيشه هاي سياه و يا دودي اند سخن ميزنند و عمليات هاي را سازماندهي ميكنند با تعدادي زيادي از شهريان كابل كه صحبت شد آنها همه به اين عقيده بودند اسلحه غير قانوني و  وسايط شيشه سیاه عامل بروز وقايع بيشمار امنيتي و جنايي در پايتخت است كه بايد جلو آن گرفته شود آنها با آنكه اقدام اخير وزارت داخله و به صورت مشخص پوليس را ستايش ميكنند گلايه از اين امر دارند كه اين گونه اقدامات متاسفانه مقطع يي است.

به گفته مسوولان امور و آنچه از روحيه متن اطلاعيه وزارت داخله برميايد كه آنها بيشتر متمركز به جمع آوري اسلحه چون راكت و پيكا اند كه محافظان عده از مقامات دولتي و وكلا شورا از آن استفاده ميكنند و در مواردي تعداد محافظان اين تیپ‌اشخاص اضافه از تعداد است كه وزارت امور داخله براي آنان قايل شده است.

يكتن از شهروندان كابل كه نخواست اسمش گرفته شود گفت، كه يك محافظ عضو شوراي ملي ميتواند تنها چهار محافظ داشته باشد در حاليكه شماري از اين نماينده گان بين سي تا سي ونه  محافظ دارند مثلاً" استاد عبدالرب رسول سياف و مولوي تره خيل از جمله اين وكلا اند.

تعدادي از شهريان كابل برخي از محافظان مقامات دولتي ووكلا شورا را به نقض قانون و خشونت متهم ميكند و از واقعه جاده ميوند ياد مي نمايند كه حدود دوسال قبل محافظان يك عضو شورادو تن از شهريان كابل را كشت مگر از محكمه اين محافظ هيچگاهي اخباري منتشر نگرديد.

درحاليكه شماري از محافظان وكلا شورا و مقامات دولتي با اسلحه نسبتاً" سنگين مجهز اند مقامات پوليس كابل ميگويند كه ديگر اجازه اين كار را نميدهند.

 جنرال محمد ظاهر رييس كشف و تحقيق جرايم جنايي قومانداني امنيه زون ساحوي كابل تاكيد بر اين امر دارد كه مقامات دولتي ووكلا شورا بايد درتعداد محافظان امنيتي شان معيار معين شده را مراعات نمايند . آنعده از مقامات ووكلا كه محافظان زيادي را بر خدمت گماشته اند بايد از تعداد محافظان خود بكاهند وسايط شان را از شيشه هاي سياه و دودي پاك كنند درغير آن ما قانون را تطبيق خواهيم كرد.

 يك سناتور مشرانو جرگه ضمن استقبال از تصميم اخير پوليس در چنين حالات از برخورد دوگانه بپرهيزد و به فكر تطبيق قانون به گونه يكسان باشد يك نماينده مردم تخار در ولسي جرگه نيز طرفداري خود را از اقدام پوليس مبني بر جمع آوري اين گونه سلاح از نزد محافظان حمايت كرد و تاكيد نمود كه درداخل شهر نياز به حمل چنين اسلحه نيست با آنكه اقدام اخير مقامات پوليس كابل در راستا دور نمودن شيشه هاي سياه از وسايط و جمع آوري اسلحه سنگين از سوي محافظان مقامات دولتي و اعضاي شوراي ملي با استقبال گرم مردم مواجه شده است براين تاكيد صورت گرفته كه نبايد اين گونه اقدامات موقتي باشد و تحت تاثير چند زورمند به هيچ مبدل گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا