سیاست

مارشال فهیم: سرپرست ریاست جمهوری بر تجهیز و تسلیح بیشترنیرو های امنیتی افغانستان تأکید كرد

كابل 31ثور باختر
مارشال محمد قسیم فهیم، سرپرست ریاست جمهوری در دیدار با جنرال جوزف دانفورد، قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان از آماده گی های نیرو های امنیتی افغانستان برای گرفتن مسئولیت های امنیتی در چند ماه آینده خبر داده افزود که تلاش هایی در این زمینه به شدت جریان دارد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر،در این دیدار که پس از چاشت امروزانجام یافت سرپرست ریاست جمهوری گفت که سعی بر این است تا همزمان با تقویت و تجهیز نیرو های امنیتی افغانستان،  روحیه همکاری و دوستی میان مردم و سطح حمایت مردم از این نیرو ها از راه ارایه خدمات و همکاری این نیرو ها به مردم، افزایش یابد.

سرپرست ریاست جمهوری همچنان بر تجهیز و تسلیح بیشترنیرو های امنیتی افغانستان تأکید داشته افزود که دولت در حالیکه مصمم است تا انتخابات سال آینده به خوبی برگزار گردد، توانایی های لازم را در میان نیروهای امنیتی داخلی به سطح بالایی می بیند و آنان می توانند تا امنیت بهتری را برای برگزاری انتخابات در کشور تأمین کنند.
در این دیدار جنرال جوزف دانفورد قوماندان عمومی نیرو های ناتو در افغانستان یاد آور شدکه به توانایی ها و قابلیت های نیروهای امنیتی افغانستان باورمند شده اند زیرا در چند ماه اخیر با رهبری درستی بسیاری از عملیات های محاربوی را در افغانستان بخوبی به عهده گرفتند و ثابت ساخته اند که می توانند به همه مسئولیت های شان تا قبل ار فرا رسیدن زمان تحویل گیری مسئولیت های امنیتی از نیرو های ناتو، رسیده گی کنند.
قوماندان عمومی نیرو های ناتو افزود که کشورش و همه کشورهای عضو ناتو به تعهدات شان در قبال مردم و کشور افغانستان مطابق به آنچه در کنفرانس شیکاگو به آن متعهد شده اند، پابند هستند و آن را عملی میدارند.
وی به مردم افغانستان اطمینان داد که جامعه جهانی و از جمله ایالات متحده امریکا  پس از دوهزار و چهارده نیز در کنار شان قرار دارند واز آن ها حمایت می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا