سیاست

مردم : سترجنرال عبدالرشید دوستم، حماسه آفرید

کابل باختر/ 10/ سنبله
مردم شرکت معاون اول رییس جمهور را درجنگ علیه دهشت افگنان تقدیر و کارنامه های او را در ولایات فاریاب و سرپل به مشابه حماسه آفرینی درشرایط کنونی کشور می دانند.
شماری از شهروندان کشور درتماس به آژانس باختر سترجنرال عبدالرشید دوستم را مرد میدان ، شجاع و فردی خواندند که ثابت کرد ، درشرایط دشوار درکنار مردم قرارمیگیرد.
سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان بیش از یک ماه قبل درست زمانی به جوزجان و فاریاب  رفت که دهشت افگنان درآن ولایت به حملات شان آغاز کردند و قریه های زیادی را به اشغال درآوردند ، مردم را اذیت کردند و خانه های شان را به آتش کشیدند .
این سفر معاون اول ریاست جمهور بخاطر تشویق منسوبان امنیتی و دفاعی کشور درجنگ علیه دهشت افگنان درفاریاب تاثیری به سزایی داشت و در اندک زمان عده زیادی از دهشت افگنان سرکوب شدند و باقی مانده آنان از قریه ها و قصبات آن ولایات پا به فرار نهادند.
همچنان معاون اول رییس جمهور در سفر به ولایت سرپل نیز عرصه را برای دهشت افگنان تنگ ساخت و آنان ازولسوالی کوهستانات پا به فرار نهادند و راه بین سرپل و ولسوالی کوهستانات که چندین سال بسته بود بازشد.
این جنبش سترجنرال دوستم نشان دادکه عزم متین و مبارزه راسخ دربرابر دهشت افگنان می تواند ، پیروزی های را درقبال داشته باشد و این امر باعث دلگرمی شهروندان کشورگردید.
نعمت الله لطیف شهروند کابل به آژانس باختر گفت: رفتن سترجنرال دوستم در خط اول جبهه برای دفاع از مردم نشان دادکه او مردم افغانستان را دوست دارد و در روز دشوار و سخت درکنار مردم قراردارد.
وی یاد آور شد که دوستم درحقیقت برای دفاع از مردم و ناموس مردم سینه اش را سپر کرد و ثابت ساخت با آنکه فرد شماره دوم در قدرت سیاسی کشور به شمار میرود اما در روزهای سخت به مرد میدان و سنگر نیز مبدل میشود.
این شهروند کابل درحالیکه هیجان زده شده بود و گفت: ما به سترجنرال دوستم صدا آفرینی می گوئیم و خداوند او را همیشه توانمند و درکنار مردم داشته باشد.
پروانه حامد معلم یکی از مکاتب شهر کابل گفت: به یاد ندارد چنین مسوول بلند پایه دولتی را که هفته ها درکنار منسوبان امنیتی به دشت و صحرای کشور برای مقابله با تجاوز دهشت افگنان قرار گرفته باشد.
پروانه حامد گفت: دیده است که معاون اول رییس جمهور با فرزندش درکنار سربازان و افسران قطعات نظامی کشور در خط مقدم جبهه قرارداشت.
عبدالحکیم ناصری شهروند پلخمری در صحبت با آژانس باختر از معاون اول رییس جمهور خواست تا در پاکسازی سایر مناطق کشور بخصوص ولایت بغلان از وجود دهشت افگنان درنگ نکند.
او گفت: مردم کارنامه های سترجنرال دوستم را در فاریاب و سرپل درچنین شرایط به مشابه حماسه آفرینی میدانند و توقع مردم نسبت به جنرال دوستم برای سرکوب مخالفان مسلح دولت درکشور بیشتر شده و از سایر رهبران دولتی نیز آرزو می برند تا با الهام از کارنامه های معاون اول رییس جمهور در امر مبارزه با دهشت افگنان درکنار سربازان و افسران قطعات نظامی قرار بگیرند و آنان را بیشتر از پیش در وظایف شان دلگرم سازند.
سید اقمل باشنده کندز به آژانس باخترگفت ، مردم دراین ولایت انتظار آمدن معاون اول رییس جمهور را میکشند و آنان امیدوار شده اند که با حضور معاون اول رییس جمهور به کندز نا امنی و دهشت افگنی از ولایت شان رخت می بندد.
وی گفت، کسانی که کارنامه های جنرال دوستم را به انتقاد می گیرند و اتهام های گون گون را بر وی و سربازان و افسران قطعات نظامی ما وارد میکنند ، به اشاره بیگانه  عمل می نمایند.
به همین گونه شمار زیادی از هموطنان ما در تماس با آژانس باختر از شرکت معاون اول رییس جمهور در جنگ علیه دهشت افگنی استقبال کردند و او را مرد سلحشور کشور در شرایط کنونی خوانده اند و از سایر رهبران دولت خواسته اند تا در انگیزه دهی درجنگ علیه دهشت افگنان در کشور مسوولیت های شان را ادا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا