اخبارآموزش

وزارت تحصیلات عالی، درشش ماه گذشته بیش از 230 سند تحصیلی بیرون مرزی را ارزیابی کرده است

کابل / 23 دلو / باختر

ریاست ارزیابی اسناد تحصیلی بیرون مرزی وزارت تحصیلات عالی، از پیروزی امارت اسلامی تا کنون  بیش از 230  سند تحصیلی را ارزیابی کرده است.

به گزارش آژانس باختر؛  ازمیان این سند ها ، 69 سند تحصیلیِ دورۀ لیسانس، 153 سند دورۀ ماستری و 8 سند دورۀ  دکتورا، ارزیابی شده است و همچنان شماری از سندهای نا تمام دیگر نیز جهت معادلت سازی به پوهنتون های ذیربط ارسال شده است.

گفتنی است که از درک حق الخدمت ارزیابی این سند ها، دو صد و ده هزارو 500 افغانی  افغانی نیز به حساب دولت واریز شده است.

ریاست ارزیابی اسناد تحصیلی بیرون مرزی که یکی از ریاست های عایداتی در چوکات وزارت تحصیلات عالی است، اسناد تحصیلی بیرون مرزی دوره های لیسانس، ماستری و دکتورا را ارزیابی و تدقیق می کند.

 این ریاست همچنان اسناد تحصیلیِ نا تمام را که طی مراحل مراجع دپیلماتیک را داشته باشد، معادلت سازی می کند و فراغت محصلانی را که اسناد شان در این ریاست ارزیابی شده است، نیز تصدیق می کند.

نظر به مقرره ارزیابی اسناد بیرون مرزی، تمام اسناد تحصیلی که از خارج کشور مواصلت می ورزد؛ باید از طریق مراجع دیپلماتیک طی مراحل شود و در نهایت تأیید وزارت خارجه کشور را داشته باشد.

همچنان ریاست ارزیابی اسناد تحصیلی بیرون مرزی در نظر دارد که، برای بهبود امور ارزیابی اسناد و سهولت بیشتر برای مراجعین اقداماتی لازم از جمله برقی کردن فورمه ها، ازدیاد و تسریع برگزاری جلسات کمیسیون بررسی اسناد و اطلاع دهی از روند طی مراحل اسناد تحصیلی از طریق صفحات مجازی را روی دست گیرد.

باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا