اخبارTOPجهان

ادامه بحران در غزه و تشدید تلاش های دیپلماتیک در خاور میانه

 

کابل  ۲۹ قوس  باختر

همزمان با تشدید جنگ در غزه،  تلاش دیپلماتیک برای حل این بحران نیز بیشتر شده است.

رسانه‌های ایرانی از دیدار و گفتگوی حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر خارجه‌ این کشور با اسماعیل هنیه رییس‌ دفتر سیاسی حماس در قطر خبر داده‌اند.

نخست وزیر قطر به پولند رفته است و با روسای سازمان های استخباراتی امریکا و اسرائیل دیدار کرده است و اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس امروز به مصر می رود.

رسانه‌های ایرانی گفته اند که حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر خارجه‌ این کشور با اسماعیل هنیه رییس‌ دفتر سیاسی حماس در قطر در خصوص آخرین تحولات جنگ غزه، اقدامات بشردوستانه و «اقدامات سیاسی» بحث کرده است.

او افزوده است که امیرعبداللهیان در خصوص آخرین تماس‌های ایران با کشورهای مختلف در مورد موضوع فلسطین، صحبت کرده است.

تلاش‌های دیپلماتیک برای توافقی تازه میان اسراییل و حماس در غزه بر سر آزادی گروگان‌های بیشتر و رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه  در حالی تشدید یافته است که حماس بر آتش بس کلی و آغاز مجدد مذاکرات تاکید دارد در حالی که اسرائیل تنها بر آزادی گروگان ها پافشاری می کند و به این نظر است که هزمان با جنگ، روی تبادله گروگان ها صحبت شود، پیشنهاد که حماس آن رد کرده است.

حماس اما پیش‌تر اعلام کرده که تنها در صورت پایان کامل جنگ، برقراری آتش‌بس پایدار و خروج نظامیان اسراییلی از غزه حاضر به آزادی اسرا خواهد بود.

جنگ کنونی اسرائیل و حماس که در هفتم اکتوبر سال جاری میلادی آغاز شد، یکی از خونین‌ترین جنگ‌ها بین اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها بوده است.

وزارت صحت فلسطین  می‌گوید که تاکنون ۱۹ هزار و ۶۶۷ نفر در حملات اسرائیل به شهادت رسیده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا