سیاست

رییس ادارۀ تدارکات ملی: دست فساد پیشگان را از پروژه های بزرگ ملی کوتاه ساخته اند

کابل باختر 18 دلو
رییس اداره تدارکات ملی میگوید که آن اداره تا اکنون دو هزار دو صد و پنجاه پروژه را بررسی کرده است.
به گزارش آژانس باختر:
در این نشست یما یاری رییس اداره تدارکات ملی گفت که این اداره به خاطر آوردن اصلاحات در کار تدارکاتی وزارت خانه ها و ادارات دولتی توانسته اند دستاورد های چشمگیری را داشته باشند. یما یاری بیان داشت که این اداره از مدت ایجاد آن تا حال، بیش از 2205 پروژه‌ ارائه شده را بررسی کردند که تعداد زیادی آن مورد تایید کمیسیون تدارکات ملی کشور قرار گرفته است.
یاری علاوه کرد که در مدت بررسی این پروژه ها، به مبلغ 18.3 میلیارد افغانی در پروژه های بررسی شده صرفه جوی گردیده و دست فساد پیشگان را در طول این مدت از پروژه های بزرگ ملی کوتاه ساخته اند.
مسولین اداره تدارکات ملی گفته اند اداره تدارکات ملی تلاش می ورزد تا روند بررسی پروژه هایی را تسریع ببخشد اما نبود ظرفیت های لازم در بخش تدارکاتی شماری از وزارت خانه ها و ادارات کاری این اداره را کند ساخته است.
احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور، پس از شنیدن دستاورد های کاری اداره تدارکات ملی از کارکرد آنان به خاطر آوردن اصلاحات در بخش قرار داد ها و کوتاه ساختن دست فساد پیشگان از پروژه های ملی قدردانی نموده گفت که نیاز است به خاطر رشد اقتصادی و توسعه زیربناها، روند کاری تدارکات ملی تسریع بخشیده شود تا شاهد تغییرات چشمگیری هم در بخش مبارزه با فساد و هم در روند توسعه و انکشاف کشور باشیم. احمد ضیا مسعود گفت: "همانگونه که تدارکات یکی از بخش های مهم برای راه اندازی برنامه بزرگ می‌باشد؛ ایجاب می‌کند که ظرفیت های متخصص و جوان پس از این، روند تدارکاتی پروژه های بزرگ را به گونه جدی بررسی نمایند " وی همچنان تاکید نمود که بخاطر آوردن اصلاحات و نهادینه شدن حکومتداری خوب نیاز است تا وزارت خانه ها و ادارات دولتی کشور ظرفیت بخش‌های پروژه سازی و تدارکاتی شان را بلند ببرند تا مشکلات و چالش های مانع اصلاحات از میان برداشته شود.
طبق یک خبر دیگر:
جلسه به منظور تطبیق پلان توسعه زیربناهای میدان هوایی بین المللی حامد کرزی به ریاست احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور برگزار شد.
در این جلسه با در نظرداشت اهمیت مسیر جاده شهید مسعود از میدان هوایی بین المللی کابل تا چهار راهی مقاومت که راه رفت و آمد مسافرین اعم از داخلی و خارجی محسوب می‌گردد، پیرامون نزدیکی چهاراهی متصل به میدان و ساخت دروازه عمومی آن هدایت لازم داده شد. تا طیاره موجود از چهاراهی یادشده برداشته و آن چهاراهی با طرح آبشار از سوی شاروالی کابل تزین گردد.
همچنان دروازه مناسب ورودی نیز ساخته شود.
دراین جلسه همچنان به معین اداره مستقل هوانوردی وظیفه داده شد تا در قسمت تطبیق پلان توسعه‌ای میدان هوایی و انتقال طیاره استهلاک شده به جای مناسب اجراآت نماید.
همچنان به شاروالی کابل هدایت داده شد تا در تزین جاده مسیر میدان هوایی الی چهاراهی مقاومت، جمع آوری دست فروشان و تنظیم دو طرف جاده اجراآت لازم نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا