اخبارجهان

یک و نیم میلیون نفر در هند از ترس توفان به اقامتگاه‌های اضطراری منتقل شدند

دهلی جدید/ دویچه وله/۶جوزا/باختر ۱.۵

 میلیون نفر در هند برای حفاظت در برابر یک توفان به پناهگاه‌های اضطراری منتقل شدند. مقام‌های مبارزه با فاجعه طبیعی در هندوستان این خبر را به خبرگزاری آلمان تایید کرده اند.

اداره هواشناسی هند گفت که توفان “یاس” با سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت، باران زیاد و امواج شدید را نیز به همراه داشت. طبق پیش بینی‌ها، توفان بعد از ظهر چهارشنبه مناطق خشکه در شرق هند را درنوردید. سازمان امداد و نجات کودکان گفت که بسیاری از پناهگاه‌های اضطراری که برای بیجاشدگان توفان‌های قریب الوقوع در نظر گرفته شده بودند، در حال حاضر به عنوان مراکز درمان کرونا استفاده می‌شوند و در این مکان‌ها فضای کمتری در دسترس است. بیم آن می‌رود که با جابجایی این افراد خطر ابتلا به کرونا نیز آنان را تهدید کند. یک کارمند مبارزه با فاجعه طبیعی در اودیسا، یکی از ایالت‌هایی که در معرض آسیب‌های احتمالی این توفان قرار دارد، به خبرگزاری آلمان گفت که ماسک‌ها و مواد ضد عفونی کننده در پناهگاه‌های اضطراری توزیع شده است.

در جریان همین ماه یک توفان شدید توام با گردباد در سواحل غربی هند به وقوع پیوست که منجر به جان باختن بیش از ۱۵۰ نفر شد. شمار زیادی از قربانیان را سرنشینان یک کشتی شرکت نفت تشکیل می‌دادند که در این رویداد طبیعی غرق شد. کارشناسان تصور می‌کنند که شدت توفان‌های گرمسیر در سال‌های اخیر به دلیل تغییرات آب و هوایی افزایش یافته است، زیرا به باور آنان این توفان‌ها انرژی خود را در کنار منابع دیگر از آب گرم بحر می‌گیرند. بنابراین، موج‌های توفان به دلیل بالا آمدن سطح بحر بیشتر می‌شوند. با این وجود، تعداد قربانیان در سال‌های اخیر به طور کلی کمتر بوده است، زیرا پیش بینی هوا اکنون بهتر شده است، هند پناهگاه‌های اضطراری ساخته است و برنامه‌های تخلیه و سیستم‌های هشدار را طراحی کرده است. اما خسارات مالی همچنان بالا است. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا