سیاست

وزیر امورخارجه : ادامه حملات راکتی پاکستان برخاک افغانستان قابل قبول نیست

کابل باختر/ 6/ میزان
وزیر امورخارجه دیروزحین سخنرانی درمجمع عمومی سازمان ملل متحد هشدار داد که ادامه حملات راکتی پاکستان به خاک افغانستان قابل قبول نیست .
به گزارش آژانس باختر ، ضراراحمد عثمانی وزیر امور خارجه کشور که شب گذشته در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نمایندگی از افغانستان سخنرانی میکرد ضمن تماس روی انکشافات ملی و بین المللی نسبت به ادامه حملات راکتی پاکستان به خاک افغانستان هشدار داداوگفت :امروز، افغانستان دارای نهاد‎ های معتبر سیاسی، پارلمان منتخب، قانون اساسی و شورا های ولایتی انتخابی است که توسط نیرو های شجاع ملی امنیتی افغان حمایت می شوند. مردم افغانستان، طی یک دهه گذشته، شاهد دستاورد های مثبت، از جمله در زمینه توسعه اجتماعی- اقتصادی، تعلیم و تربیه (به ویژه برای دختران)، صحت، تکنولوژی ارتباطات و تقویت و گسترش حقوق بشر (به ویژه حقوق زنان) بوده اند.
وی ضمن تماس روی مداخلات بیرونی و عوامل نا امنی در امور افغانستان گفت:
افغانستان قویاً به صلح و رفاه برای مردم خویش و برای شهروندان کشور های همسایه خویش باور دارد. با وجود این، پاکستان مردم غیر ملکی را در داخل افغانستان مورد هدف قرار می دهد و حاکمیت ملی افغانستان و نورم های بین المللی را نقض می کند. تداوم حملات راکتی بالای افغانستان از سوی پاکستان کلاً غیر قابل قبول بوده و من می خواهم توجه جامعه بین المللی را، که در این جا گرد هم آمده اند، در خصوص مسئله نقض حاکمیت ملی افغانستان معطوف نمایم و از این رو، می خواهیم که پاکستان باید فوراً حملات راکتی خویش را بالای افغانستان متوقف سازد.
وی به ادامه گفت:حکومت افغانستان از حق مسلم مردم فلسطین و استقرار دولت مستقل این کشور با بیت المقدس به عنوان پایتخت آن جداً حمایت می کند. ما اقدام غیرقانونی و خشونت توسط قدرت اشغالگر علیه مردم فلسطین، بطور خاص حملات غیر قابل توجیه و بی هدف بالای فلسطینی های بی گناه را، به شدت محکوم می نماییم.
همچنین، تأثرات عمیق خویش را نسبت به کشته شدن افراد ملکی بی گناه در سوریه ابراز داشته و از رسیدن به یک راه حل سیاسی از طریق گفتمان ملی گسترده که مطابق به آرمان های مردم سوریه باشد، قویاً حمایت می‏کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا