فرهنگ

جلسهء كميسيون آماده گي برگزاري جشنوارهء غزني برگزار شد

 

کابل باختر – 10 حمل

جلسهء کمیسیون آماده گی برگزاری جشنوارهء غزنی امروز به ریاست دکتور سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ به اشتراک نماینده گان ارگانهای مختلف برگزار شد .

درین جلسه در باره مسایل امنیتی آماده گی های نهاد هاي مختلف و اشتراک مهمانان خاص بحث صورت گرفته، در هر مورد تصامیم لازم اتخاذ شد .

دکتور سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ در بارهء آنچه درین جلسه مورد بحث قرار گرفته به آژانس باختر گفت: در جلسه روی مسایل مقدماتی برگزاری این جشن که قرار است شهر غزنی  به عنوان  مرکز ثقافت جهان اسلام به تاریخ 24 حمل  1392 اعلام گردد، بحث شد .

به گفتهء دکتور رهین از نماینده گان آيسيسكو، یونيسکو، وزرای فرهنگ کشور هاي اسلامی و پانزده، پانزده  نفر از سیزده  ولایت که درترکیب آنها هنر مندان موسیقی محلی ، نقاشان ، شاعران ، نویسنده گان، ورزشکاران و طباخ های غذاهای  محلی شامل می باشد، دعوت شده تا به تاریخ 22 حمل همه خود را به غزنی برسانند و تا تاریخ  24 حمل آماده گی های  لازم را اتخاذ کنند .

دکتور رهین افزود : درغزنی آماده گی فراوانی به خاطر برگزاری این جشن  از جانب شاروالی ، پوهنتون ها، مکاتب، نهاد های غیر دولتی، نهاد های امنیتی گرفته شده، شهر با بیرق های ملی و پوسترها آذین شده برای استقبال مهمانان جوانان با استفاده از لباس هاي ویژه آماده شده اند و به همکاری بخش تشریفات وزارت خارجه و وزارت اطلاعات وفرهنگ ازمهمانان استقبال می کنند.

به همت ولایت غزنی در تاریخ موعود آتش بازی راه انداخته می شود و گروه های اتن و موسیقی ملی کنسرت اجرا می کنند  و به نمایشات می پردازد .

دکتور رهین علاوه کرد، از طریق وزارت اطلاعات و فرهنگ سی و دو آبدهء تاریخی  و آرامگاه های رجال  و شخصیت های شهر که بیشتر آن  مرمت گردیده اند و تعدادی هم زیر کار اند .

دکتور رهین به اطمینان گفت: با اتکا به نیروهای بالنده و جوان کشور اعم از اردوی ملی، امنیت ملی و پولیس ملی هیچ نگرانی نسبت به مسایل امنیتی وجود ندارد، همانطوری که مراسم نوروز با همت های نیروهای  امنیتی  کشور و عطا محمد نور والی بلخ  بدون  کدام نگرانی  تجلیل شد، جشنواره غزنی نیز چنین خواهد شد .

او گفت، ما از وزرای فرهنگ کشور های اسلامی دعوت کرده ایم و امید واریم  مقدم شان را در غزنی گرامی بداریم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا