جامعه

اسلام الدین جرات : حکومت محلی خیبرپشتونخوا نمی تواند به خروج مهاجران افغان اقدام کند

کابل باختر/ 30/ قوس
سخنگوی وزارت امورمهاجرین و عودت کنندگان میگویدکه مقام های پاکستان نمی توانند به اخراج مهاجران افغان از خیبرپشتونخوااقدام کنند.
شماری از رسانه ها گزارش هایی را مبنی براخراج مهاجران افغان توسط مقام های پاکستان از مناطق خیبرپشتونخوا به نشر سپرده اند.
دراین گزارش ها گفته شده که حکومت خیبرپشتونخوا درپی حمله دهشت افگنان دریک مکتب در شهر پشاور که درآن 161 تن کشته شدند و شمار زیادی هم زخم برداشتند.
تصمیم اتخاذ کرده که تا یک ماه آینده مهاجران افغان ازآن ایالت را اخراج کند.
اسلام الدین جرات سخنگوی وزارت امورمهاجرین وعودت کنند گان امروز درواکنش به این تصمیم حکومت محلی خیبرپشتونخوابه خبرنگارآژانس باختر گفت که به اساس موافقتنامه میان حکومت های افغانستان و پاکستان و کمیشنری عالی ملل متحد برای پناهندگان مهاجران افغان میتوانند تا پایان سال 2015 میلادی به طور قانونی در ایالت پشتونخوا زندگی کنند بنابراین حکومت پاکستان با تصمیم یکجانبه میتواند ، به اخراج پناهنده های افغان بپرد ازد.
اسلام الدین جرات یاد آورشد که این تصمیم حکومت ایالتی خیبرپشتونخوا جنبه عملی ندارد زیرا اخراج مهاجران افغان درصلاحیت و موافقت سران دوکشور و ملل متحد امکان پذیراست .
جرات گفت درحال حاضر حدود یک ملیون و شش صد هزار افغان به طور قانونی و یک ملیون افغان دیگر بدون مدرک در پاکستان به سرمیبرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا