سیاست

جلسۀ کابینه تحت ریاست رئیس جمهوری، برگزار شد

کابل /16 سرطان / باختر
جلسۀ کابینه تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با اشتراک اعضای کابینه و والیان کشور از طریق ویدیوکنفرانس قبل از ظهر امروز در ارگ برگزارشد.
ابتدا رئیس جمهور، معاونان ریاست جمهوری و اعضای کابینه به خاطر وفات محمد یوسف غضنفر نمایندۀ فوق العادۀ رئیس جمهور در امور توسعه اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر، مراتب تسلیت و غمشریکی خویش را به نمایندگی از دولت و مردم به خانواده مرحومی ابراز کردند.
همچنان خاطرنشان شد که مراسم فاتحه خوانی مرحوم محمد یوسف غضنفر در هفته آینده با مشوره خانواده مرحومی در ارگ ریاست جمهوی برگزار شود.
کابینه پیشنهاد وزارت امور زنان در خصوص تعیین یک زن در بست معاونت هرولایت کشور را مورد تایید قرار داد.
سپس در مورد ترتیب و تکمیل پلان های چارچوبی شهرهای هرات، مزارشریف، قندهار، خوست و جلال آباد و توظیف نهادهای ذیربط و والیان ولایت هاغرض شریک سازی پلان‌های مذکور جهت اخذ نظریات شهروندان به منظور غنامندی بیشتر آن؛ معلومات ارائه شد.
همچنان جلسه کابینه فیصله کرد که دارایی های اعضای کابینه، والیان و اعضای شورای ملی طی سه هفته آینده ثبت شود و به ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری هدایت داده شد تا ادارات ذیربط جهت تجدید نظر روی استراتیژی مبارزه علیه فساد اداری و تعیین اولویت ها و شاخص های آن مطابق ضرورت های فعلی کشور اقدام کند.
به همین ترتیب جلسه از ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری مبنی بر ترتیب و ارائه گزارش چگونگی تحقق وظایف مصوبات (۱ الی ۵) سال ۱۳۹۹ کابینه و توظیف وزارت ها و ادارات دولتی جهت اقدام در زمینه معرفی مسوول ارتباطی، ارائه گزارش مطابق موعد اجرای وظایف مصوبات و ارائه چالش ها و مشکلات فراراه تحقق آن غرض تصمیم گیری، قدردانی کرد.
کابینه، ادارۀ ارتباطات عامه و استراتیژیک ریاست جمهوری را جهت نشر گزارش تحقق مصوبات کابینه و شریک سازی آن به پوهنتون های کشور غرض آشنایی محصلان با روش‌های کاری حکومت و استفاده از دیتای آن در تحقیقات شان؛ توظیف کرد.
همچنان کابینه نهادهای ذیربط را جهت اتخاذ تدابیر لازم پیرامون پیشنهادهای والی نورستان شامل توزیع بلاک به عوض زمین برای معلولان و ورثه شهدای نیروهای دفاعی و امنیتی در برخی ولایت ها، تسریع روند طی مراحل استملاک زمین و ترتیب یک سند تقنینی جامع قرارداد معادن کوچک غیر ذخیره یی با معدن کاران محلی؛ توظیف کرد.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا