جامعه

تجلیل ازروز جهانی محیط زیست درهرات

شهرهرات 21 جوزا باختر
ازروزجهانی محیط زیست امروز درشهرهرات گرامیداشت به عمل آمد.
همه ساله  در سراسر جهان از روزجهانی محیط زیست تجلیل می­شود. این روز را سازمان ملل متحد در سال ۱۹۷۲ به نام محیط زیست نام گذاری کرد. ریاست محیط زیست ولایت  هرات این روز را گرامی داشته است و به مناسبت این روز محفلی را در مجتمع اداری ولایت  برگذار کرده است. این محفل در حالی برگذار شده است که شماری از شهروندان هرات از وضعیت محیط زیست در این ولایت شکایت دارند.
باوجودیکه  شهروندان هرات ادعا دارند که  تهدیدهای گوناگونی محیط زیستی در این ولایت وجود دارد،  از مسئولان خواهان رسیدگی محیط زیست و زودن چالش­ها در این راستا هستند.
نصیراحمد فضلی رییس محیط زیست هرات به آژانس خبری باخترگفت:" وجود کارخانه­های تولیدی کوچک و ماشینهای دودزا محیط زیست ولایت هرات را در آینده به خطر مواجه خواهد کرد.آقای  فضلی هدر رفتن و استفاده بی رویه آب های زیرزمینی توسط حمام ها، قالین شویی ها، رستورانت ها و اماکن تجاری را از مشکلات جدی در هرات دانست و هشدار داد که اگر جلوی بی رویه آب های زیرزمنینی گرفته نشود ولایت هرات به سمت خشکسالی خواهد رفت.
به گفته آقای فضلی برای جلوگیری از استفاده بی رویه آب های زیرزمینی، طرحی را مطرح نموده اند که بر اساس آن می توان آب استفاده شده توسط، حمام ها، موترشوی ها، رستورانت ها و اماکن تجارتی را کنترل نمایند.
ازسوی دیگر وکیل احمد بارک کارشناس محیط زیست می­گوید، فضای سبز و پارگها در هرات بشکل وحشیانه­ای رشد کرده است و کارهای صورت گرفته در این زمینه سطحی و غیر بنیادی بوده است.
در عین حال مسئولان با تأیید برخی مشکلات محیط زیستی در هرات می­گویند، محیط زیست در هرات نگران کننده نیست و کارهای انجام شده برای جلوگیر از آلوده شدن محیط زیست توانسته برخی مشکلات محیط زیستی در ولایت هرات را برطرف کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا