سیاست

وزارت مبارزه با مواد مخدر سه قرار داد را به امضا رساند

کابل،14 اسد باختر
سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر امروز سه قرار داد عام المنفعه را با شرکت های مختلف به امضا رساند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، وزیر مبارزه با مواد قرارداد نشر اعلانات تلویزیونی و رادیویی مواد مخدر را با رییس شرکت کابل گروپ به امضا رساند.
مطابق به این قرار داد وزارت مبارزه با مواد مخدر این اعلانات را در رسانه های محلی و ملی به منظور آگاهی عامه از اضرار مواد مخدر به نشر می رساند.
قرار داد ایجاد فارم زنبور داری در ولسوالی چغچران ولایت غور نیز از طرف وزیر مبارزه با مواد مخدر به امضا رسید .
عظیمی هدف از ایجاد این فارم را تشویق دهاقین به زنبور داری دانست و گفت که چنین برنامه ها می تواند از کشت خشخاش جلوگیری کند.
قرار داد تیاتر سیار را با رییس شرکت زحل از طرف سلامت عظیمی به امضا رسید .
به گفته وی هدف از این قرارداد اجرای تیاتر سیار در 13 ولایت می باشد  تا جنبه های مهلک استفاده از مواد مخدر به نمایش گذاشته شود .
وزیر مبارزه با مواد مخدر علاوه کرد که ارزش مجموعی این قرارداد ها به بیش از سی میلیون افغانی می رسد که از طرف وزارت مبارزه با مواد مخدر پرداخت می شود.
او نیز گفت که تطبیق این قراردادها به منظور معیشت بدیل و تشویق دهاقین در عرصه نابودی و محو کشت خشخاش می تواند موثر واقع شود.
وی همچنان سند تسلیمی دو پایه جنراتور را با رییس تصدی بست هلمند به امضا رساند .
رییس تصدی بست هلمند گفت که بزرگترین چالش سر راه این تصدی نبود برق به منظور پروسس و بسته بندی پنبه دهاقین هلمند بود که با تسلیمی این جنراتور ها این چالش حل می شود و دهاقین می توانند به آسانی پنیه های تولید شده را در این تصدی پروسس کنند.  مجیب الله مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا